دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1395 - 14:29
با طرح پایان نامه‌ای در واحد یزد صورت گرفت

بررسی علل ازدواج نکردن زنان مطلقه20 تا 45 سال تحت پوشش کمیته امداد به شیوه تحلیل روایت

اشرف عسکری باغمیانی می‌گوید بیش از یک سال و نیم زمان برای به سرانجام رساندن پایان‌نامه خود وقت گذاشته و کار تحقیقاتی انجام داده است.
کد خبر : 79786

دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی با انتخاب موضوع اجتماعی علل عدم ازدواج زنان مطلقه 20 تا 45 سال تحت پوشش کمیته امداد به شیوه تحلیل روایت و با راهنمایی سید رضا جوادیان به مسئله مهم عدم ازدواج این قشر از جامعه پرداخته است.


وی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «با بررسی‌ها و تحقیقاتی که از 25 نفر از زنان مطلقه تحت پوشش کمیته امداد داشته‌ام، مهمترین علت عدم ازدواج آنان حل نشدن ترس‌ها و نگرانی‌های گذشته است. به همین دلیل نگرش و احساسات منفی نسبت به تشکیل زندگی مجدد دارند، بنابراین پیشنهاد ازدواج مجدد را رد می‌کنند. هر چند شرایط مداخله‌گر مانند مسائل مربوط به فرزندان و عوامل زمینه ای چون شرایط خواستگاران هم به عدم پذیرش ازدواج مجدد دامن می‌زند.»


این فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی یزد که خود نیز از مددکاران کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) است، عامل وجود ترس‌ها و احساسات منفی را نکوهش طلاق و زن مطلقه در جامعه، یاس و طردشدگی و انزوای زنان مطلقه در جامعه، عدم پذیرش خود و اعتماد به نفس ذکر و اظهار کرد: «در بخش پایانی این تحقیق پیشنهادهای کاربردی ارائه کرده‌ام که برای نمونه می توان برگزاری دوره های بازسازی پس از طلاق برای زنان مطلقه، برگزاری دوره های پیش ازدواج برای ازدواج مجدد، آموزش و مشاوره خواستگاران در ارتباط با فرزندان زنان مطلقه را نام برد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته