دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1395 - 11:59
مسلمان، زن، سیاه‌پوست و ضدصهیونیست، او همه ویژگی‌های جنجالی برای غرب را دارد

خانم ضدصهیونیست رئیس اتحادیه دانشجویان انگلیس شد

دیروز مالیا بوآتیا که همواره به خاطر عقاید ضدصهیونیستی‌اش مورد توجه رسانه‌ها بود، برنده انتخابات و به عنوان رئیس اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس (NUS) معرفی شد.
کد خبر : 79737

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به نقل از گاردین، دیروز مالیا بوآتیا به عنوان رئیس اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس (NUS) انتخاب شد، او اولین زن مسلمان و غیرسفیدپوست است که به عنوان رئیس NUS انتخاب می‌شود. انتخاباتی که یکی از بحث‌برانگیز‌ترین و جنجالی‌ترین انتخابات NUS بود و حتی بعد از انتخاب شدن او بحث و جدل‌ها ادامه پیدا کرد.


البته ابراز عقیده‌های صریح و بی‌پرده او در مورد مسائل و مشکلات موجود نیز در این بحث و جدل‌ها را تقویت کرد. سخنرانی ماه گذشته او در مقر سازمان ملل بر اثرات مخرب جلوگیری از طرح مبارزه با افراط‌‌گرایی در مدارس و دانشگاه‌های انگلیس تاکید داشت.


طی مبارزه انتخاباتی‌اش و به دنبال انتشار نامه سرگشاده رئیس جامعه دانشجویان یهودی که او را متهم کرده بود که از دانشگاه بیرمنگام به عنوان پایگاهی برای یهودیان یاد کرده، بارها او خواسته شد درباره عقاید ضد صهیونیستی‌اش توضیح دهد.


بوآتیا در پاسخ گفت که من با دین یهود مشکلی ندارم، بلکه انتقاد اصلی من به نحوه عملکرد و سایست‌های دولت صهیونیستی است. در حقیقت سیاست‌های صهیونیستی را افرادی با ادیان و مذاهب مختلف پیش می‌برند در مورد سیاست‌های ضد صهیونیستی نیز همین مطلب صادق است.


همچنین قبل از انتخابات برای NUS در سال 2014 ویدئویی از بوآتیا منتشر شد که درباره آوارگان فلسطینی ابراز عقیده کرد و گفت از آنجایی که رسانه‌های جریان اصلی توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود، این رسانه‌ها جنبش‌های مقاومت را به عنوان تروریست معرفی کرده‌اند. صهیونیسم یک ایدئولوژی سیاسی است، و متاسفانه طیف بسیار وسیعی از مطبوعات و رسانه‌های انگلیس از آن حمایت می‌کنند و این چیزی است که همواره نسبت آن انتقاد داشتم. من همیشه سعی کردم این باور را ایجاد کنم که زبان و صحبت‌های من نشان‌دهنده عقاید من است.


این اولین بار نیست که بوآتیا از از عقایدش دفاع می‌کند. او از سوی بسیاری از رسانه‌ها مورد اتهام قرار گرفت و ادعا شد که بوآتیا مانع شده که یکی از دانشجویان کنفرانس خود را درباره محکومیت داعش ادامه دهد.


البته بوآتیا به آن دانشجو گفته بود که باید جملات ابتدایی کنفرانس‌اش را اصلاح کند، زیرا آن جملات ممکن بود که کل جامعه مسلمانان را زیر سوال ببرد و محدود به داعش نشود. البته متن کنفرانس آن دانشجو بعد از تصحیح مورد قبول بوآتیا قرار گرفت، اما این مسئله سیل عظیمی از انتقادات در مورد او از طرف رسانه‌ها و دانشجویان مسلمان روانه کردند، انتقاداتی که او را به تروریست‌دوستی متهم می‌کرد.


او در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در هفته اخیر گفت: «من اثرات تروریسم را به خوبی درک می‌کنم، خوب به خاطر می‌آورم به خاطر جنگ داخلی، در مدرسه ما و سالنی که پدرم در آن سخنرانی می‌کرد، بمب‌گذاری شد و خانواده‌ام تنها زمانی که 7 ساله بودم مجبور به ترک الجزایر شدند.»


فعالیت‌ها و سخنرانی‌های بوآتیا هم مانند هر فعال و شخصیت سیاسی دیگری می‌تواند از طرف رسانه‌ها و افکار عمومی به چالش کشیده شود و مورد مناشقه قرار گیرد. با سمت جدید او به عنوان رئیس NUS، رفتار و صحبت‌های او بیشتر زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت. البته سابقه او نشان داده که همیشه با منتقدان خود به خوبی تعامل داشته است.


در هر صورت اتحادیه دانشجویان انگلیس با انتخاب او به عنوان رئیس، راهی تازه را گشوده است. او اولین مسلمان و اولین ضدصهیونیستی است که برای این سمت انتخاب می‌شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: آوارگان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته