دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1395 - 10:00

اعرام سربازان جدید آمریکایی به جنگ با داعش

یک مقام عالی‌رتبه امریکایی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا برای کمک به عملیات علیه گروه داعش 250 سرباز دیگر را به سوریه اعزام می‌کند.
کد خبر : 79668

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی شب گذشته (یکشنبه) گفت: «واشنگتن به‌زودی در چارچوب سلسله تدابیر اتخاذشده برای حمایت از شرکایش در خاورمیانه در مبارزه با گروه داعش چندین مربی نظامی دیگر به سوریه اعزام می‌کند.»


این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، افزود: «باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه مجوز اعزام 250 نیروی نظامی اضافی را صادر و اعلام می‌کند.»


ماموریت این دسته از نظامیان در سوریه، آموزش و مشورت به معارضان مسلح سوری است که با گروه داعش می‌جنگند.


وی تاکید کرد: «اوباما دستور اتخاذ سلسله تدابیری برای افزایش حمایت از شرکای آمریکا در منطقه از جمله نیروهای امنیتی عراق و نیروهای محلی سوریه را که در حال مبارزه با گروه داعش هستند، صادر کرده است.»


اوباما در حال حاضر در آلمان است و روز گذشته با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد. قرار است امروز دوشنبه بنا به درخواست اوباما، مقام‌هایی از انگلیس، ایتالیا و فرانسه برای برگزاری نشست با موضوع راه‌های مقابله با گروه داعش به آلمان سفر کنند.


انتظار می‌رود خبر اعزام سرباز به سوریه امروز دوشنبه به‌طور رسمی از سوی اوباما، پیش از دیدار با رهبران اروپایی اعلام شود.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته