دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1395 - 17:09
در نود و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه(5)

اژه‌ای: پرونده قضایی ستایش با جدیت دنبال می‌شود/ امید کوکبی باید 10 سال حبس خود را بگذراند

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده قضایی قتل ستایش قریشی در شهر ورامین با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر : 79611

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، در رابطه با پرونده ستایش اظهار کرد: این پرونده چند وجه دارد که یکی از وجه‌های آن وقوع این جنایت بوده که به طور طبیعی همه از چنین جنایتی متأثر شدیم.


وی افزود:‌ دختر بودن، 6 ساله بودن و غریبه بودن ستایش بر شدت تألم انسان تأثیرگذار بوده و همه مسئولان،‌ دستگاه‌ها،‌ مردم و حکومت با مسئولیت تمام وارد این پرونده شدند و همه با آن همدردی کردند.


وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول به جد در اولین زمان وارد این پرونده شده و با حساسیت بالا پرونده را گشودند و اینک نیز با جدیت این مسئله دنبال می‌شود.


سخنگوی قوه قضائیه،‌ با تأکید بر اینکه گاهی هزاران جنایت همچون جنایت‌های آمریکا به وقوع می‌پیوندد و توجه‌ها این چنین جلب نمی‌شود، گفت: علیرغم این مسئله در اولین زمان ممکن همه دستگاه‌ها مسئولانه و خارج از ضوابط دست و پاگیر پرونده را دنبال کردند.


محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه پسری که مرتکب به این قتل شده نابالغ نبوده و 16 سال و چند ماه دارد،گفت:‌ پرونده این فرد به دادگاه می‌رود و دادگاه موضوع را رسیدگی می‌کند ولی از الان اعلام می‌کنم که مدعیانی که امروز می‌گویند چرا این پسر را مجازات نمی‌کنید، فردا با مجازات آن فریاد حقوق بشر سر می‌دهند.


سخنگوی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه با مجازات قاتل ستایش مدعیان حقوق بشر آمریکا سر و صدا به پا می‌کنند،‌ گفت: البته بحث جریان ضد انقلاب که انگیزه سوء‌دارند جدا بوده ولی خودمان باید توجه کنیم چرا که گاهی بیان جزئیات به نفع خانواده فرد صدمه‌دیده نیست.


وی افزود:‌ خانواده مقتول قلبشان جریحه‌دار است حالا ما هم جزئیاتی از این فاجعه را هر روز در رسانه‌ها بزنیم به نفع خانواده آن نیست.


سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در حد بالایی همه طوایف مختلف از مردم و مسئولان از این خانواده دلجویی کردند و با دقت تمام پرونده قضایی آن دنبال می‌شود. اکنون نیز نظریات پزشکی قانونی در مورد این قتل حائز اهمیت بوده و بر اساس این نظریات پرونده قاتل و مقتول به دادگاه ارسال می‌شود.


محسنی اژه‌ای درباره امید کوکبی که به جرم جاسوسی محاکمه شده است، اظهار کرد: این مجرم به 10 سال حبس محکوم شده است و اگر کسی به کشور و مردم خود خیانت کند باید مورد مجازات قرار بگیرد.


وی درباره بیماری این مجرم نیز توضیح داد: افرادی که در زندان هستند نیز مانند دیگر افراد ممکن است بیمار شوند که اگر بتوان آنها را در داخل زندان معالجه کرد این اقدام انجام می‌شود در غیر این صورت به بیمارستان برای مداوا منتقل خواهند شد.


سخنگوی قوه قضائیه افزود: اگر پزشکی قانونی نظر دهد که زندان به طور مطلق موجب تشدید بیماری یک زندانی شود آن زمان سازمان زندان‌ها و دادیار می‌تواند تسهیلاتی را برای آنها فراهم کند.


در ادامه اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر فروش املاک بابک زنجانی اظهار داشت: اموال زنجانی تا جایی که شناسایی شده است توقیف است و املاکی نیز در اختیار شرکت نفت قرار گرفته تا برای تسویه فروخته شود.


وی افزود: اینکه اموال این متهم در خارج از کشور به فروش رسیده باشد یا خیر اطلاعی ندارم.
تشکیل پرونده فوت مهرداد اولادی
سخنگوی قوه قضاییه در مورد علت مرگ یا پرونده مرحوم مهرداد اولادی گفت: پرونده فوت مرحوم مهرداد اولادی در دستگاه قضا تشکیل شده و پزشکی قانونی باید در این زمینه نظر بدهد. البته نظریات ابتدایی در این زمینه ارائه شده ولی نتیجه سم‌شناسی و آزمایشات هنوز جواب آن به صورت نهایی مشخص نشده است.


اژه‌ای در پایان اضافه کرد: موضوع خودکشی مرحوم اولادی منتفی است و علت تامه مرگ را پزشکی قانونی باید مشخص کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته