دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نود و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه(1)

واکنش اژه‌ای به سهل‌انگاری دولت احمدی‌نژاد در ماجرای غرامت دو میلیاردی دولت آمریکا از ایران

سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به اقدام اخیر دولت آمریکا مبنی‌بر صدور حکم غرامت دو میلیارد دلاری برای حادثه‌دیدگان بمب‌گذاری مقر تفنگ‌داران که علیه ایران صادر شد، گفت: این اقدام آمریکا ظالمانه و خلاف موازین بین‌المللی بوده است و بانک مرکزی و وزارت امور خارجه باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر : 79574

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌ بر اینکه دو میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده در آمریکا توسط این دولت غصب شده است و بنابر اظهارات برخی مسئولان این اتفاق ناشی از بی‌احتیاطی مسئولان در دولت قبل است و اینکه سازمان بازرسی می‌تواند به این موضوع ورود کند؟ اظهار کرد: در حال حاضر ساعت موجود در سالن یک دقیقه و 20 ثانیه جلو است، به نظر شما این هم تقصیر دولت قبل است؟ این اقدامی ظالمانه و خلاف موازین بین‌المللی است که توسط آمریکا صورت گرفته است و یقینا بانک مرکزی و وزارت امور خارجه و همه دستگاه‌های ذیربط باید اقدامات لازم را در واکنش به این اقدام ظالمانه خلاف قوانین بین‌المللی انجام دهند و نسبت به این موضوع و حکم صادره واکنش جدی داشته باشند.


معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه این بی‌انصافی است که هر کجا کم بیاوریم فرافکنی کنیم و همه گناه‌ها را گردن دیگری بیندازیم، عنوان کرد: هر کسی سهمی در این کوتاهی داشته باشد باید بیاید و بگوید کوتاهی کرده‌ام نه اینکه به دنبال هر ناکامی همه مشکلات را به گردن دیگران بیندازیم. این به دور از انصاف است و مشکلی را حل نمی‌کند. اقدام آمریکا خلاف موازین بوده است و وزارت خارجه باید در این خصوص اقدامی انجام دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب