دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1395 - 13:26

بن‌سلمان: خطر ورشکستگی در سال 2017 از کنار گوشمان گذشت

جانشین ولیعهد عربستان فاش کرد که اگر عربستان سیاست اقتصادی خود را تغییر نمی‌داد، در سال 2017 میلادی به‌طور کامل ورشکست می‌شد.
کد خبر : 79524

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، محمد بن سلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ گفت: «طرح اقتصادیی که قرار است فردا (دوشنبه) رونمایی شود، بر تبدیل عربستان از کشوری متکی به درآمدهای نفتی به کشوری که اقتصادش بر پایه سرمایه‌گذاری‌های غیرنفتی است، استوار است.»


محمد بن سلمان فاش کرد تیم اقتصادی وی دریافت که اگر عربستان سیاست‌های اقتصادی خود را تغییر نمی‌داد، این کشور در وضعیت بن‌بست قرار می‌گرفت و به سطح ورشکستگی کامل می‌رسید.


پس از رسیدن سلمان بن عبدالعزیز به پادشاهی و قدرت گرفتن فرزندش محمد، عربستان به‌دلیل اتخاذ سیاست‌های جنگ‌طلبانه و ماجراجویانه به‌ویژه آغاز حملات گسترده و همه‌جانبه علیه مردم یمن و همچنین ادامه حمایت از گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه، با مشکلات مالی و اقتصادی فراوانی مواجه شده است.


این کشور علاوه بر این، برای تحت فشار قرار دادن دیگر تولیدکنندگان نفت، تلاش کرد بهای نفت در بازار جهانی رابه حداقل ممکن برساند که این سیاست نیز خسارت‌های فراوانی را به اقتصاد عربستان وارد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته