دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1395 - 09:34
در گفت و گو با آنا؛

ندا شهسواری: نتیجه‌ای متفاوت تر از المپیک لندن به دست خواهیم آورد/ وقت زیادی برای استراحت و ریکاوری نداریم

بانوی پینگ پنگ باز المپیکی کشورمان گفت: هر سه پینگ پنگ باز المپیکی تصمیم گرفتیم بهترین نتیجه را در ریو به دست بیاوریم و به طور حتم این المپیک، با المپیک لندن متفاوت خواهد بود.
کد خبر : 79474

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،ندا شهسواری، اولین دختر پینگ‌پنگ‌باز المپیکی ایران، هفتمین مسافر ریو شد. او برای دومین دوره متوالی حضور در رقابت‌های المپیک را تجربه می‌کند. البته شهسواری در بازی‌های المپیک 2012 مقابل حریفش شکست خورد و از دور مسابقات خیلی زود کنار رفت. شهسواری حالا با کسب سهمیه المپیک ریو همراه با نیما و نوشاد عالمیان راهی برزیل می‌شود و امیدوار است در ریو عملکرد بهتری نسبت به چهار سال پیش از خود به جا بگذارد.


ندا شهسواری در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره کسب سهمیه در مسابقات انتخابی المپیک گفت: «این دوره از مسابقات سطح بسیار بالایی نسبت به دوره قبل داشت. ما برای کسب سهمیه باید راهی هنگ‌کنگ می‌شدیم تا جواز حضور در المپیک ریو را به دست می‌آوردیم. مسابقات انتخابی هنگ‌کنگ هم به صورت تک‌حذفی بود و تعداد حریفان ما بیشتر از‌قزاقستان و ازبکستان بود که آنها هم حریفان قدرتمندی در این رشته هستند.»


بانوی المپیکی در مورد اینکه در همان مسابقه نخست به المپیک رسید، عنوان کرد: «در نیمه نهایی و فینال رقابت‌ها بسیار نفس‌گیر بود. باتوجه به اینکه من در فینال از حریفم عقب بودم استرس بالایی داشتم و ممکن بود بازی را واگذار کنم اما خدا را شکر پیروز شدم. از طرف دیگر تک حذفی بودن مسابقات هم کار ما را سخت کرده بود و من باتوجه به مصدومیتیم تمرکزم پایین آمده بود اما خوشبختانه نتیجه‌ای برای من رقم خورد که نه تنها به سود تنیس ایران بود بلکه به نفع ورزش بانوان ایران هم شد.»


بانوی پینگ‌پنگ‌باز ایران در ادامه به اردوهای تیم ملی برای آماده‌سازی در المپیک ریو اشاره کرد و گفت: «باتوجه به اینکه ما زمان بسیار کمی داریم بنابراین وقت زیادی برای استراحت و ریکاوری نداریم. هر سه پینگ‌پنگ‌باز المپیکی استارت تمریناتمان را زده‌ایم و هر سه تصمیم گرفتیم بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. به طور حتم المپیک ریو از نظر کسب نتیجه در مقایسه با المپیک لندن بهترخواهد بود.»


شهسواری در واکنش به اینکه گفته می‌شود فضای کشور نسبت به چهار سال گذشته المپیکی نیست، اظهار کرد: «این موضوع در رشته ما صحت ندارد. چرا که ما نسبت به چهار سال گذشته اردوی های بیشتری داشتیم و تا قبل از اعزام به مسابقات انتخابی‌المپیک در مالزی و هنگ کنگ در اردو بودیم و تنها ده روز در خانه بودیم. به طور حتم اردوهای طولانی مدت فدراسیون باعث شد ما به این موفقیت برسیم و برای اولین بار سه پینگ پیگ باز ایرانی جواز حضور در المپیک ریو را به دست بیاورند.»


وی همچنین به برنامه‌های فدراسیون برای آماده‌سازی آنها برای المپیک ریو اشاره کرد و گفت: «‌باتوجه به اینکه حریفان ایرانی همدیگر را می‌شناسند و از نوع بازی کردن هر کدام شناخت کافی دارند بهتر است در این مدت باقی‌مانده تا المپیک از بازیکنان خارجی استفاده کنند تا حریف تمرینی خوبی برای ما باشند. خوشبختانه فدراسیون هم این موضوع را پیگیری کرد و هم اکنون یک بازیکن و مربی کره‌ای در ایران حضور دارند و با ما تمرین می‌کنند که به نفع ما خواهد بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته