دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1395 - 10:54

بازدید مرکل از اردوگاه پناه‌جویان سوری در ترکیه

صدراعظم آلمان با همراهی رئیس پارلمان اروپا و نماینده‌ای از اتحادیه اروپا عصر روز گذشته (شنبه) به غازی عنتاب واقع در جنوب ترکیه رفت و از اردوگاه پناه‌جویان سوری بازدید کرد.
کد خبر : 79453

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بدو ورود آنگلا مرکل به ترکیه، احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر این کشور به استقبالش رفت و آنها به همراه دونالد تاسک و فرانتس تیمر مانر به شهرک نیزیپ در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه رفتند به بازدید از اردوگاه پناه‌جویان سوری پرداختند.


ظیق آمار اعلام شده از سوی دولت ترکیه، اردوگاه نیزیپ 2 که در سال 2013 افتتاح شد، اکنون میزبان حدود 5 هزار پناه‌جوی سوری از جمله 1900 کودک است.


نکته جالب از دید خبرنگاران این بود که در سر در ورودی اردوگاه، پلاکاردی وجود داشت که بر روی آن نوشته شده بود: «به ترکیه خوش آمدید، کشوری که میزبان بیشترین پناه‌جویان جهان، یعنی حدود 2.5 میلیون نفر است.»


فرانتس تیمر مانر که به‌ عنوان نماینده اتحادیه اروپا، مرکل را در این سفر همراهی می‌کرد، گفت: «این سفر با هدف اظهار وحدت میان ترکیه و اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران پناه‌جویان سوری انجام شده است.»


این سفر سه هفته پس از ارسال نخستین کاروان پناه‌جویان از یونان به ترکیه در چارچوب توافق 18 مارس (28 اسفند 1394) میان اتحادیه اروپا و ترکیه انجام شده است. توافقی که تلاش می‌کند بحران پناه‌جویان وارد شده به اروپا را کنترل و مدیریت کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته