دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1395 - 10:00

باهنر: امسال سالی مهم و تأثیرگذار در خط مشی سیاسی آینده نظام است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه «ایران اسلامی در طول 37 سال عمر انقلاب همواره درگیر جنگ تمام‌عیار با استکبار بوده است»، گفت: امسال سالی مهم و تاثیرگذار در خط و مشی سیاسی آینده نظام است.
کد خبر : 79447

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین، محمدرضا باهنر شنبه شب در حسینیه علوی بروجرد اظهار کرد: این جنگ از سال 1342 با آغاز نهضت امام خمینی(ره) که برای آزادی و استقلال ملت ایران همت گماشت در مقابل آمریکا و صهیونیست‌ها آغاز شد.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این جنگ تمام‌عیار در برهه‌های مختلف زمانی رنگ جدیدی به خود گرفت یک‌بار نظامی، یک‌بار اقتصادی و بار دیگر جنگ نرم و فرهنگی نام گرفت.


وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان معقتد بودند که هیچ‌کس نمی‌تواند معادلات آن‌ها را برهم بزند و دنیا به دو گروه شرق و غرب تقسیم شده بود ولی حضرت امام(ره) این بلوک‌ها را کنار زد و اسلام ناب محمدی را به مردم عرضه کرد و این آغاز دشمنی آن‌ها با ایران بود.


باهنر مهمترین دغدغه امروز آمریکا را استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی مردم جهان دانست و اظهار کرد: ملت ایران با پیشرفت‌های گسترده به پشتوانه نظام، دشمنان را حیرت زده کرده‌اند.


وی افزود: این پیشرفت‌ها در بعد علم و فناوری، تجهیزات نظامی، خودکفایی اقتصادی و بهداشت و درمان بسیار گسترده بوده است به طوری‌که موشک‌های بالستیک ایران امروز تمامی خاک اسرائیل را زیر سیطره خود دارند.


وی گفت: اسرائیل در گذشته هر زمان می‌توانست به خاک لبنان و فلسطین حمله می‌کرد، ولی حزب‌الله لبنان به برکت امام و رهبری از فرزندان لبنان و فلسطین رشد کردند و مقابل اسرائیل ایستادند.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز فرهنگ بسیجی در همه سرزمین‌ها رشد پیدا کرده و حزب‌الله به پشتوانه این فرهنگ، کارهای بزرگی انجام داده است.


وی اظهار کرد: امروز درگیری‌های جدی اقتصادی با نظام استکبار وجود دارد که می‌توان گفت جنگ امروز ما با استکبار و آمریکا یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی است.


وی با تأکید بر لزوم رفع عقب افتادگی‌ها افزود: یک نسل انقلاب جنگ، یک نسل سازندگی و یک نسل توسعه علمی را اداره کرد و نسل امروز باید اشتغال، رونق اقتصادی و تولید را به پیش برد.


باهنر سیاست نرمش قهرمانانه مدنظر رهبری در مذاکرات هسته‌ای را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید در جنگی نابرابر تلاش کرد تا در طول دو سال قدرت هسته‌ای ایران را به جهان تحمیل کند.


وی افزود: دانشمندان هسته‌ای ایران امروز علم غنی‌سازی هسته‌ای را در ذهن دارند و هر زمان که اراده کنیم می‌توانیم غنی‌سازی کنیم ولی اکنون باید حق خود را از بازار دنیا در بخش اقتصاد بگیریم.


وی اظهار کرد: حدود پنج میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور داریم که با توجه به محدودیت مشاغل اداری و دولتی باید به سمت اشتغال و تولید سوق داده شوند.


وی پیگیری اقتصاد مقاومتی را از وظایف مجلس دهم دانست و افزود: دوهزار و 400 کیلومتر ساحل آبی در جنوب کشور از چابهار تا بندر امام وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای دو میلیون نفر اشتغال ایجاد کرد.


باهنر گفت: برای اینکه هر ایرانی یک شغل آبرومند داشته باشد باید مهارت‌ها و فناوری‌ها را توسعه دهیم و جوانان را به سوی تولید و اشتغال سوق دهیم.


وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس دهم باید در راستای رونق اقتصادی دولت را یاری کنند، افزود: امید است این مجلس به دور از دعواهای سیاسی رسالت اصلی خود را دنبال کند و نه موافق و نه مخالف دولت باشد.


وی اضافه کرد: مجلس دهم ظرفیت بسیار خوبی است و می‌تواند یار دولت باشد.


وی گفت: دولت در موضوع برجام تلاش‌های بسیاری کرد ولی دشمن ما خیلی حیله‌گر و مکار است.


باهنر روز شنبه به بروجرد سفر کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته