دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1395 - 13:43

کاسبی با عنوان اعزام به حج عمره/ سازمان حج: به تبلیغات خرید و فروش فیش عمره توجه نکنید

علی‌رغم اعلام غیرقانونی بودن خرید و فروش فیش عمره در بازار آزاد و ممنوعیت سفر عمره اما هنوز بسیاری از شرکت‌های زیارتی سودجو با ارسال پیامک تبلیغاتی مشتاقان به زیارت را فریب می‌دهند.
کد خبر : 79308

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، پس از حادثه فرودگاه جده مبنی بر تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان ایرانی، از فروردین سال گذشته اعزام به حج عمره از سوی سازمان حج و زیارت لغو شد و هرگونه تغییری در این تصمیم به اجرای حکم مجازات این افراد موکول شد این در حالی‌ست که همچنان فیش‌های حج عمره از سوی برخی سودجویان و کلاهبرداران خرید و فروش می‌شود.


با وجود محدودیت اعزام به عمره اما تبلیغات نیازمندی‌های روزنامه‌های کثیرالانتشار و تبلیغات دیواری هر کوچه و خیابان نظر مشتاقان به زیارت خانه خدا را به خود جلب می‌کند، حتی روزانه پیامک‌های بی‌شماری از کاروان‌های مختلف از سوی دو اپراتور تلفن همراه برای افراد مختلف ارسال می شود.


فروش فیش عمره از یک میلیون تا سه میلیون تومان


مسئول فروش فیش حج عمره یکی از این شرکت‌های زیارتی در پاسخ به تماس تلفنی خبرنگار آنا برای خرید فیش عمره می‌گوید: خرید و فروش فیش‌های عمره و تمتع ما غیر قانونی نیست و حتی انتقال فیش‌های حج تمتع و عمره به صورت کاملا قانونی در دفاتر زیارتی مجوزدار سازمان حج و زیارت به نام خریدار ثبت و سند می‌شود بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.


وی در پاسخ به اینکه با وجود مسدود بودن اعزام به عمره به دلیل عدم اجرای حکم دو مامور خاطی عربستان، چطور افراد را به عمره اعزام می‌کنید، می‌گوید: اکنون اعزام به عمره نداریم و فعلا فیش را به شما واگذار می‌کنیم که این به نفع زوار است و می‌توانند به محض آزاد شدن سفر به عمره، اعزام شوند که از نظر اقتصادی خرید فیش عمره در سال جاری بسیار به صرفه‌تر از دو سال آینده است که قیمت‌ها مسلما افزایش خواهد داشت.


این مسئول فروش که با بازارگرمی سعی در تشویق تماس گیرنده به خرید فیش عمره دارد، می‌گوید: شماره تماس و نام خود را اعلام کنید تا کارشناس عمره ما با شما تماس گرفته و نسبت به ثبت‌نام شما اقدام کند زیرا قیمت فیش‌های حج عمره نسبت به زمان و شهر محل اعزام متفاوت است و از یک میلیون و 200 هزار تومان تا سه میلیون تومان متغیر است.


برخورد قانونی سازمان حج و زیارت با فروشندگان غیرمجاز فیش عمره


در همین راستا حجت الاسلام مهدی شهسواری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت به خبرنگار آنا می‌گوید: خرید و فروش فیش عمره از سوی شرکت‌های غیرمجاز زیارتی غیر قانونی است و افراد باید مراقب سوءاستفاده سودجویان باشند و هرگز به تماس‌های تلفنی و پیامک‌های این گونه شرکت‌ها اعتماد نکنند.


وی می‌افزاید: کسانی که قصد نقل و انتقال فیش حج عمره و تمتع دارند تنها به دفاتر حج و زیارت استان و دفاتر مجوز دار سازمان حج و زیارت مراجعه کند زیرا بسیاری از شرکت‌های زیارتی از شرایط موجود مبنی بر عدم اعزام به عمره سوء استفاده کرده و مشتاقان به زیارت خانه خدا را فریب می‌دهند.


مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت در خصوص پیگیری و برخورد با شرکت‌های غیرمجاز زیارتی می‌افزاید: سازمان حج و زیارت با شرکت‌های سودجو و غیر مجاز زیارتی برخورد قانونی و قضایی کرده و آنان را تحت پیگیرد قرار می دهد اما مردم به هیچ سایت و شماره‌ای‌ غیر از شماره‌ها و دفاتر مجاز و اعلام شده در سایت سازمان حج و زیارت اعتماد نکنند تا مورد سودجویی و کلاهبرداری شیادان قرار نگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته