دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1395 - 15:03

نقشه سرقت از روی صحبت‌های مرد سرایدار/ رنگ چهره مرد سارق او را لو داد

مرد جوان زمانی که با خبر شد، صاحب‌کار برادرش وضعیت مالی خوبی دارد، نقشه سرقت مسلحانه را طراحی کرد. او با کمک دو همدستش و گذاشتن نقاب، وارد خانه ویلایی شد و با بستن دست و پای برادرش و شلیک گلوله به پای او، نقشه‌اش را اجرا کرد.
کد خبر : 79293

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ساعت 5 صبح 7 فروردین امسال، سرقت مسلحانه از خانه ویلایی شهرک قدس، خیابان ایران زمین به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد. با حضور مأمورین کلانتری در محل سرقت و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سارقان مسلح نقاب‌ پوشش، پس از ورود به محل سرقت اقدام به بستن دست و پای سرایدار خانه کرده و در ادامه ضمن شلیک گلوله و مجروح کردن سرایدار از ناحیه ساق پای چپ اقدام به سرقت سکه، طلا ، ساعت برلیان طلا و جواهرات به ارزش تقریبی 500 میلیون تومان کرده‌اند.


سرقت مردان نقاب‌دار


سرایدار میانسال در این رابطه به ماموران گفت: ساعت حدود 2 نیمه شب بود که زنگ خانه به صدا درآمد. به تصور اینکه صاحبخانه از مسافرت برگشته است، در پارکینگ را باز کردم. اما داخل حیاط، چند نقاب‌دار به من حمله‌ور شده و با ضرب و شتم و تهدید به سرعت مرا به داخل خانه بردند‌. آنها پس از ورود، سراغ محل گاو صندوق را از من گرفتند ابتدا سعی در گمراه کردن آنها داشتم، اما آنها باور نکردند از طرفی می دانستند که رمز گاوصندوق را می‌دانم. بعد از پیدا کردن گاوصندوق به سراغم آمدند و زمانی که مقاومت مرا برای رمز گاوصندوق دیدند به پایم تیر شلیک کردند. آنها تهدید کردند که اینبار مرا خواهند کشت و به ناچار رمز را به آنها دادم. دو نفر از سارقین بسیار دقت می‌کردند تا صورتشان مشخص نشود و طی این مدت نیز تنها یک نفر از آنها با من صحبت می‌کرد و آنها کاملا سکوت کرده بودند.


مرد میانسال در رابطه با نجاتش از دست سارقان گفت: برادر صاحبخانه در خانه کناری سکونت دارد، پس از رفتن سارقان و درحالیکه به شدت از ناحیه پا احساس درد می‌کردم ، موفق شدم دست و پای خود را باز کرده و خودم را به خانه کناری برسانم. آنها نیز پس از اطلاع از موضوع، بلافاصله با پلیس تماس گرفته و مرا به بیمارستان بردند.


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


نخستین مظنون


در ادامه تحقیقات زمانی که کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در بیمارستان تحقیق بودند، به یکی از برادران سرایدار به نام علی که به نظر مضطرب می‌آمد، مشکوک شدند.


کارآگاهان که متوجه حالت مضطرب و نگرانی علی شده و از سوی دیگر با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر اینکه سارقان اطمینان داشتند که سرایدار رمز گاو صندوق را در اختیار دارد و با اطلاع از این موضوع اقدام به شلیک گوله و مجروح کردن، سرایدار کرده‌اند.


با شناسایی محل کار دو برادر سرایدار به نام‌های علی و حمید در منطقه فرمانیه، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو برادر اقدام به کرایه یک بوفه در یک مجتمع ورزشی کرده و بنا بر اظهارات خودشان ماهیانه بیش از 10 میلیون تومان سود بدست می‌آورند .



اعتراف به سرقت مسلحانه


درادامه اقدامات پلیسی و بدست آمدن دلایل و شواهد بدست آمده و همچنین اظهارات متناقض دو برادر، کارآگاهان به این دو برادر مشکوک شده و هر دو آنها را 2 اردیبهشت جهت انجام تحقیقات به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.


سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی، دو مرد جوان به سرقت مسلحانه اعتراف کردند. حمید در این رابطه به ماموران گفت: حدود یک هفته مانده به آغاز تعطیلات عید‌، برای دیدن برادرم به خانه‌ای که او در آن کار می‌کرد رفتیم. در مدتی که آنجا بودیم برادرم به نام اصغر مدام از وضعیت مالی صاحبخانه حرف می‌زد. حتی اصغرگفت که صاحبخانه آنقدر به او اطمینان و اعتماد دارد که رمز گاوصندوق خانه را نیز در اختیارش گذاشته است. پس از آن بود که وسوسه سرقت از خانه به جانم افتاد اما اطمینان داشتم که اصغر با من همکاری نخواهد کرد. به همین علت موضوع سرقت را با برادر دیگر خود به نام علی در میان گذاشتم و قرار شد تا با همراهی یکی از دوستان خود به نام مهدی که از مجرمان سابقه‌دار این سرقت را انجام دهیم.


با شناسایی مهدی، مخفیگاه وی در ماهدشت شناسایی و کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان رفته و مهدی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش قبضه سلاح کمری استفاده شده در محل سرقت کشف شد. مهدی در اعترافاتش عنوان کرد که با انگیزه تأمین هزینه عروسی خود حاضر شده تا در این سرقت مشارکت داشته باشد .


سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده و اعتراف متهمان، محل نگهداری اموال مسروقه در شهرستان ماهدشت شناسایی و تمامی اموال سرقت شده به مالباخته تحویل داده شد. هر سه متهم، برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته