دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1395 - 12:10

آمریکا داعش را هدف قرار داد اما 20 غیرنظامی کشته شدند!

ارتش آمریکا اعلام کرد که در جریان حملات جنگنده‌های این کشور علیه مواضع داعش در سوریه و عراق، 20 غیرنظامی کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.
کد خبر : 79289

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که از زمان آغاز حملات هوایی آمریکا علیه داعش، تاکنون 41 غیرنظامی کشته شده‌اند. او افزود: «در این مدت، 28 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.»


رایدر گفت: «ما عمیقا بابت خسارت غیرعمدی به زندگی غیرنظامیان و جراحات ناشی از این حملات متاسفیم و عمیق‌ترین همدردی‌های خود را با خانواده کشته‌شدگان اعلام می‌کنیم.»


ستاد مشترک آمریکا اعلام کرده است که پنج نفر از کشته شدگان غیرنظامی، به هنگام حمله به سکوی پرتاب موشک داعش در روز 5 اکتبر (13 مهر 94) در عراق کشته شده‌اند. همچنین پنج نفر دیگر نیز در روز 12 دسامبر (21 آذر) در رمادی جان خود را از دست دادند.


بیانیه ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرده که در تمامی این حملات، احتیاط‌های لازم طبق حقوق بشردوستانه بین‌المللی انجام شده است و در نتیجه تلفات به وجود آمده، غیرقابل اجتناب بوده‌اند.


بنا به اطلاعات ارتش آمریکا، ائتلاف تحت رهبری این کشور در مبارزه با داعش، تاکنون 11539 حمله به مواضع داعش انجام داده است. از این تعداد، 7794 حمله در عراق و 3745 حمله در سوریه انجام شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته