دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1393 - 15:50
عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران:

در صیانت از باغات کن کوتاهی شده است

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: ما در حفظ و صیانت باغات کوتاهی کرده‌ایم و در این زمینه عقب هستیم.
کد خبر : 7928

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدمهدی تندگویان در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ملاقات اخیر خود با مسئولان محیط زیست و مدیریت شهری باز هم حفاظت از محیط زیست را مطرح کردند، گفت: عملکرد ضعیف ما باعث شد که رهبری به جای اینکه از ما تشکر کند، در بیاناتی دستور مصادره باغات را دادند.


تندگویان با بیان این جمله که بدهکار هستیم، گفت: در یک سال گذشته و در فواصل مختلف، لوایحی را آوردیم که هر کسی تخریب باغات را در دستور کار قرار داد، زمین آن‌ها مصادره شود، اما متأسفانه اینگونه طرح‌ها و لوایح در شورا به نتیجه نرسید.


عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تأکید مجدد بر اینکه برخی از اعضای شورا، سه‌شنبه‌ها مدافع فضای سبز و سایر گروه‌ها مخالف فضای سبز می‌شوند، گفت: باید یک جایگاهی به ریاست شورای شهر با عنوان کار گروه حفظ و فضای سبز جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شود و در این کار گروه نماینده قوه قضائیه، شهرداری و محیط زیست حضور داشته باشند.


وی ادامه داد: اگر قانون باغات نیز ایراد دارد باید به سراغ اصلاح آن برویم و در این زمینه با مجلس شورای اسلامی تعاملات خود را آغاز کنیم تا بتوانیم گام‌های مؤثری را در حفظ و صیانت باغات برداریم.


عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از معاونت خدمات شهری درخواست کرد تا گزارشی را از وضعیت نگهداری فضای سبز شهر تهران آماده و نسخه‌ای را در اختیار اعضای شورا و نسخه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته