دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1395 - 08:56
در گفت و گو با آنا؛

بختیاری‌زاده: هواداران پرسپولیس 90 دقیقه من و نیمکتم را با سنگ به توپ بستند/ با دفاع از پرسپولیس درحق ما ظلم می‌کنند

سرمربی استقلال اهواز گفت: تصاویری داریم که نشان می‌دهد هواداران پرسپولیس سنگ اندازی به سوی نیمکت تیم ما را آغاز کردند و بازی را به جنجال کشیدند.
کد خبر : 79270

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، استقلال اهواز در شرایطی که پیش از پایان دیدار با پرسپولیس سقوطش به لیگ برتر تقریبا قطعی شده بود به حریفش باخت تا این سقوط قطعی شود. در این میان همه نگاه‌ها به سیاوش بختیاری زاده سرمربی این تیم است که در این فصل دو بار هدایت آبی‌های اهواز را برعهده داشت و به رغم ادعاهایش نهایتا نتوانست تیمش را درلیگ برتر حفظ کند. بختیاری زاده که بارها اعلام کرده بود تیمش را در لیگ برتر نگه می‌دارد در گفتگو با آنا در خصوص دلایل سقوط تیمش صحبت کرد.


* چه شد که برخلاف ادعای شما استقلال اهواز به لیگ آزادگان سقوط کرد؟


-بهتر است به اول فصل برگردیم و اتفاقات را مرور کنیم. آن زمانی که رقیبان لیگ برتری ما اردوهای خود را در ترکیه، امارات و کیش برگزار می‌کردند ما به دنبال پیدا کردن 11 بازیکن ثابت بودیم. تیمی که به سختی 11 بازیکن که توانایی بازی در لیگ برتر دارند را جمع می‌کند، مسلما نمی‌تواند نتایج مورد نظر را بگیرد و خیلی زود جزو تیم‌های قعرنشینی می‌شود که برای ماندن در لیگ تلاش می‌کنند.


*اما شما با وجود این موضوع بار‌ها در صخبت‌هایتان این ادعا را مطرح کردید که استقلال اهواز در لیگ می‌ماند؟


-باید اینگونه حرف می‌زدم. نمی‌توانستم از همان ابتدای کار بر طبل نا‌امیدی می‌کوبیدم.


* پرسپولیس هم زمانی شانزدهم بود. خوب شما هم می‌توانستید حداقل با گرفتن امتیازات خانگی خود را از ته جدول جدا کنید؟


- حرف شما درست است به شرطی که این اجازه به من داده می‌شد.


*چه کسی این اجازه را به شما نداد؟


-وقتی که در میانه‌های نیم فصل اول عذرم را خواستند و سرمربی دیگری سکان هدایت تیم را دراختیار گرفت چگونه می‌توانستم به تیمم کمک کنم. دیدید که آن مربی هم موفق نشد با استقلال کار کند و دوباره از من خواستند به تیمم برگردم.


*شما که از شرایط استقلال اهواز مطلع بودید چطور راضی شدید که برگردید؟


-وقتی خواستند که برگردم نتوانستم مخالفت کنم. بالاخره عشق و علاقه‌ای که به استقلال داشتم را نمی‌توانستم زیر پا بگذارم.


*اگر مدیران استقلال اهواز شما را نگه می‌‌داشتند، آیا امیدی بود که امروز استقلال تیم سقوط کرده به لیگ آزادگان نباشد.


-قطعا همین‌طور است. اگر در آن 10 بازی که من سرمربی نبودم، حداقل 4 امتیاز بیشتر می‌‌گرفتیم آن‌وقت پیش از بازی با پرسپولیس یک تیم حذف شده نبودیم و برای بقا در لیگ می‌جنگیدیم. بازیکنانم روحیه بهتری داشتند و در موقعیت‌هایی که داشتند دروازه پرسپولیس را باز می‌کردند.


* بعد از بازگشت دوباره شما به تیم شاهد تغییر محسوسی در روند نتیجه گیری استقلال اهواز نبودیم. روند ثابت استقلال در نتیجه‌گیری گواه این ادعا است.


-ما در میانه فصل از 300 تا 400 جوان اهوازی علاقه‌مند تست گرفتیم و از بین آنها بهترین‌ها را به تیم اضافه کردیم. به مرور زمان بهتر و بهتر بازی کردیم. از استقلال تهران، ذوب‌‌‌آهن و پدیده امتیازات با ارزشی گرفتیم و نشان دادیم شانس بازگشت به لیگ را داریم. اگر از اول فصل قبول می‌کردند که چنین تست‌هایی از بازیکنان بگیریم الان در وضعیت به مراتب بهتری بودیم اما افسوس که دیر شروع کردیم.


* حالا که تیم به لیگ آزادگان رفته چه تلاشی خواهید کرد تا استقلال اهواز دوباره به لیگ برتر برگردد؟


-من همه وجودم را می‌گذارم تا استقلال اهواز سر پا بماند. گوشت و پوست و استخوان من متعلق به فوتبال خوزستان و اهواز است. من و یکی از دوستانم از جیب خرج کردیم و برای تیم زمین تمرینی گرفتیم تا نتیجه بگیریم. با ماشین چمن‌زنی شرایط تمرین را فراهم می‌کردم. برای اینکه وضعیتمان در لیگ خراب نشود با وجود تمامی مشکلات کارمان را در مسابقات به پایان رساندیم.کار بسیار سخت بود و با مشکلاتی که داشتیم باید 10 هفته قبل کناره‌گیری می‌کردیم. با وجود تمام مشکلات حاضرم به عنوان یک تدارکاتچی یا یک لیدر در خدمت استقلال اهواز باشم. فقط از مدیران و متمولین استان خوزستان می‌خواهم از ما حمایت کنند تا تیم ما دوباره به لیگ برتر برگردد و هزاران هوادارش خوشحال شود.


* بازی شما مقابل پرسپولیس که به نوعی سرنوشت استقلال اهواز را در لیگ برتر مشخص کرد حواشی زیادی را به همراه داشت . در پایان بازی بازیکنان پرسپولیس از اینکه سالم ورزشگاه را ترک کردند و به تهران رسیدند ابراز خوشحالی می‌کردند.


-متاسفانه پرسپولیس در همه جا پشتیبانی می‌شود و درحق تیم‌های ضعیفی چون ما ظلم می‌کنند. وقتی ما زیر بار نرفتیم که به غیر از ورزشگاه تختی در جای دیگری بازی کنیم آقایان آمدند و ساعت هشت صبح در ورزشگاه را به روی تماشاگان پرسپولیس که از شهرهای استان‌های همجوار به اهواز آمده بودند، باز کردند و ساعت سه به بعد که هواداران استقلال اهواز آمدند، دیدند که 60 درصد از استادیوم به جای 10 درصد به پرسپولیس داده شده است. این پایان کار نبود و با ورود به زمین برای گرم کردن طرفداران پرسپولیس به سمت نیمکت ذخیره‌های تیم ما سنگ‌پرانی را آغاز کردند. وقتی این اتفاق افتاد هواداران ما هم به دفاع از تیم شهرشان برآمدند. به همین خاطر بود که متاسفانه هواداران زیادی از تیم ما را با سرشکسته راهی منزل کردند. هواداران پرسپولیس که از شهرهای مختلف آمده بودند 90 دقیقه من و نیمکتم را با سنگ و آب معدنی به توپ بستند و خدا را شکر که اتفاقی برای ما نیفتاد و هنوز زنده هستیم.


*مدیران باشگاه پرسپولیس بر این باور بودند که ورزشگاه تختی ظرفیت میزبانی از این بازی را نداشت به همین دلیل هم شاهد اتفاقات و سنگ‌پراکنی بودیم؟


-این گفته فقط ادعا است . نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه‌خانگی‌اش میزبان استقلال و پرسپولیس بود. این ورزشگاه به لحاظ امکاناتی در حد پایین‌تری نسبت به ورزشگاه تختی اهواز است. حالا چه ایرادی دارد دیدارهای پرسپولیس و استقلال هم در تختی اهواز برگزار شود؟ حواشی بازی زمانی آغاز شد که از ساعت هشت صبح در‌های ورزشگاه‌ها را به روی هواداران پرسپولیس باز کردند.


*استقلال اهواز میزبان این بازی بود و باید امنیت ورزشگاه را حفظ می‌کرد از سوی دیگر نمی‌شود گفت که سنگ های نیم کیلویی فقط از سوی هواداران پرسپولیس به زمین پرتاپ شده‌ است.


-من چنین ادعایی نکردم. واقعا دلم بعد از این اتفاقات شکست. تمدن و تاریخ 10 هزار ساله داریم که بسیاری از کشورها تمدنشان را از ما گرفتند و نباید این اتفاقات رخ می‌داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته