دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1395 - 11:10

پس‌لرزه پاناما‌گیت ادامه دارد/ نواز شریف: اگر فسادم را ثابت کنید، استعفا می‌دهم

نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته (جمعه) در یک سخنرانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، گفت که اگر بعد از تحقیقات، فساد مالی ادعاشده در اسناد پاناما ثابت شود، استعفا خواهد کرد.
کد خبر : 79262

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری آلمان، نواز شریف برای دومین بار در ماه جاری میلادی است که تحت فشار مخالفان و به دنبال افشاگری‌های اسناد پاناما درباره فساد مالی برخی رهبران جهان ازجمله نخست‌وزیر پاکستان، اعلام کرده است که از مقام خود استعفا خواهد کرد.


نواز شریف در سخنرانی خود افزود: «دولت کنونی گام‌هایی را برای شفاف‌سازی مالیاتی و پرداختی‌هایی که بدین‌وسیله انجام شده، برداشته و در این زمینه مسئولیت‌پذیر است.»


نخست‌وزیر پاکستان همچنین گفت: «از مقام‌های مربوط درخواست کرده‌ام تا بار دیگر جزئیاتی از دارایی‌ام را منتشر کند تا ثابت شود در این زمینه مقصر نبوده‌ام.»


نواز شریف به دنبال افشای اسناد مالی موسوم به اوراق پاناما، تصمیم گرفت تا با ارسال نامه به رئیس دادگستری پاکستان از وی درخواست ‌کند که با تشکیل کمیسیون ویژه‌ای، درباره دارایی خاندانش و اسناد پاناما تحقیق کند. با وجود این، افکار عمومی پاکستان با پیشنهادش مخالفت کرده‌اند و همچنان خواهان برکناری وی هستند.


طبق اسناد افشاشده، سه نفر از فرزندان نخست‌وزیر پاکستان و حدود 200 نفر از مقام‌های این کشور مالک شرکت‌های دریایی در بریتانیا هستند که این موضوع طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته