دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1395 - 10:56

حسن‌زاده: منتظر گزارش‌ ناظر بازی پرسپولیس و استقلال اهواز هستیم/ تنبیهات سختی را برای متخلفان در نظر می‌گیریم

رئیس کمیته انضباطی اعلام کرد که منتظر گزارش ناظر و داور بازی دو تیم استقلال اهواز مقابل پرسپولیس است تا بعد از بررسی رای کمیته انضباطی در خصوص اتفاقات افتاده در این بازی صادر شود.
کد خبر : 79250

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، دیدار دیروز استقلال اهواز و پرسپولیس در ورزشگاه تختی اهواز زیر باران سنگ برگزار شد. البته این دیدار از همان ابتدا با مشکلات فراوانی همراه بود. در شرایطی که هر دو تیم برای گرم کردن پیش از شروع بازی به زمین آمده بودند سنگ پرانی هواداران دو تیم به خصوص استقلالی‌ها باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس با اسکورت بازیکنان استقلال اهواز به رختکن بروند و با ادامه سنگ‌اندازی‌های تماشاگران روند شروع بازی متوقف شد.


این توقف تا زمانی که بلندگوی ورزشگاه اعلام کرد در صورت ادامه یافتن سنگ پرانی‌ها این مسابقه برگزار نمی‌شود ادامه داشت و نهایتا با تاخیر 30 دقیقه‌ای این دیدار آغاز شد. در شرایطی که هر دو تیم به دنبال ارائه یک بازی جوانمردانه و با کیفیت بودند بارها در حین زدن ضربات کرنر تماشاگران با پرتاب سنگ و دیگر اشیاء اجازه زدن ضربه را نمی‌دادند؛ اما اتفاق اصلی بازی در دقیقه 90 رخ داد، زمانی که پرسپولیس دو گل از حریف جلو بود و خود را آماده می‌کرد تا این بازی را به سود خود به پایان ببرد. تماشاگران پرسپولیس از روی نرده‌ها خود را به زمین مسابقه رساندند و مانع ادامه بازی شدند. این توقف که نزدیک به 20 دقیقه طول کشید باعث شد تا وقت‌های تلف شده دیدار به سختی برای هر دو تیم بگذرد و نهایتا این دیدار با اتفاقات تلخی به پایان رسید. تصاویر متعددی که از این دیدار به دست رسیده نشان می‌دهد که هواداران زیادی در این بازی با سرشکسته راهی منزل شدند.


در همین رابطه اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «پس از پایان بازی و با توجه به اتفاقات تلخی که در بازی استقلال اهواز مقابل پرسپولیس رخ داد، منتظر گزارش‌ها و مستندات ناظر بازی و داور هستیم تا بعد از بررسی مدارک و مستندات رای خود را در خصوص تخلفاتی که در این بازی افتاده است را اعلام کنیم، اما آن چیزی که مشخص است این است که بهترین تصمیم را برای متخلفان این بازی خواهیم گرفت»


همچنین اسماعیل حسن زاده در گفت‌و‌گو با سایت فدراسیون فوتبال توضیحات بیشتری در این باره ارائه کرد. وی گفت: «اگرچه هنوز گزارش دقیق و کامل از سوی مقامات رسمی این بازی به دستمان نرسیده، اما آنچه که مسلم است تخلفاتی در اهواز رخ داده که شایسته فوتبال ایران نبوده و شرایطی که باعث می شود تا جان بازیکنان و کادر فنی تیمها به خطر بیفتد، اصلا مناسب ورزش فوتبالمان نیست.»


وی خاطرنشان کرد: «اتفاقاتی که باعث شده تا بازی با تاخیر برگزار شود، یا تخلفاتی که در حین بازی باعث توقف شده است و در نهایت در پایان این دیدار شاهد اتفاقات تلخی بوده‌ایم، بدون شک تنبیهات سختی را در نظر خواهیم گرفت. هر چند که برخی از مقامات استقلال اهواز از وجود چنین اتفاقاتی عذرخواهی کرده اند اما این اتفاق یک تهدید برای فوتبال خوزستان است و به ضرر استان فوتبال خیز خوزستان خواهد بود. حوادث و تاخیر در اول بازی، حین مسابقه و در نهایت پایان این دیدار که منتهی به مصدومیت بازیکنان و یا عوامل اجرایی شده است، بسیار ناراحت کننده بوده و همانطور که در بالا اشاره کردم، منتظر گزارش کامل این دیدار هستیم.»


رئیس کمیته انضباطی گفت: «برای جلوگیری از تکرار این رفتارها، بدون شک تیم متخلف با رای دستور موقت عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه جریمه خواهد شد چرا که رفتارهایی که از سوی تماشاگران این بازی رخ داد با جان افراد بازی شده و تا جایی که قانون اجازه دهد، رای خود را در این باره صادر می کنیم و جرایم بعدی نیز با توجه به گزارشی که از سوی مقامات برگزار کننده بازی ارسال می شود، صادر خواهد شد.


وی افزود: این اتفاقات واقعا شایسته تماشاگران خونگرم خوزستان نیست حتی اگر تیمشان سقوط هم کند، آنها نباید نظم ورزشگاه را بر هم بزنند. اتفاقات دیروز مایه تاسف است. هر شرایطی برای این تیم در لیگ برتر و یا دسته های پایین تر رخ دهد، بدون شک محرومیت‌هایی که در نظر می گیریم، اعمال خواهد شد.»


حسن‌زاده خاطرنشان کرد: «در هفته های پایانی تیم هایی که در صدر و یا انتهای جدول هستند، شرایط بسیار حساسی دارند. از تماشاگران و دست اندرکاران تیم های فوق می خواهم که به بهترین نحو همکاری های لازم را برای برگزاری بازی‌ها انجام دهند. نگاه ما در هفته های پایانی بسیار حساس‌تر خواهد شد و هر اتفاقی که رخ دهد بدون شک جریمه و تنبیهات جدی را برای تیم های متخلف صادر می کنیم تا دیگر شاهد اتفاقات تلخی همانند دیروز نباشیم چرا که اینگونه رفتارها تاثیر نامناسبی بر روی جوانان می گذارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته