دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1395 - 12:12

بررسی زمینه‌های همکاری مشترک علمی واحد بین‌المللی خرمشهر – خلیج فارس با نمایندگان دانشگاه هلندی

زمینه‌های همکاری مشترک علمی در دیدار نمایندگان دانشگاه windesheim در خرمشهر با دکتر مهدی بصیرت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر – خلیج فارس بررسی شد.
کد خبر : 79229

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر– خلیج فارس گزارشی درباره تاریخچه، وضعیت، امکانات و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است. در دانشگاه آزاد اسلامی همه رشته‌ها اعم از علوم پایه، علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم مهندسی از پایه تا دکتری‌ تخصصی تدریس می‌شوند.»


وی افزود: «حدود ۴۰درصد دانشجویان ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایرانی، دانش‌آموخته این دانشگاه هستند. ۹۰ واحد از ۴۰۰ واحد این دانشگاه، مجری رشته‌های علوم پزشکی هستند و رشته‌های پزشکی، پرستاری و سایر رشته‌های مرتبط در ۱۵ بیمارستان و مرکز پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می‌شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر– خلیج فارس گفت: «بودجه دانشگاه از طریق شهریه دانشجویان، مشارکت با صنایع و اقتصاد دانش‌بنیان تأمین می‌شود.»


بصیرت:‌ حدود ۴۰درصد دانشجویان ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایرانی، دانش‌آموخته این دانشگاه هستند. ۹۰ واحد از ۴۰۰ واحد این دانشگاه، مجری رشته‌های علوم پزشکی هستند و رشته‌های پزشکی، پرستاری و سایر رشته‌های مرتبط در ۱۵ بیمارستان و مرکز پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می‌شود

وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای این دانشگاه دارای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های هلندی هستند از نماینده دانشگاه windesheim درخواست همکاری مشترک علمی با این واحد دانشگاهی را کرد.


بصیرت یکی از اهداف راه‌اندازی این همکاری مشترک علمی را آشنا کردن جهانیان با زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی دانست.


نماینده دانشگاه windesheim نیز با ابراز خرسندی از حضور در یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور، ابراز امیدواری کرد برای توسعه همکاری‌های دانشگاهی بین ایران و هلند بتواند گام‌های موثری بردارد.


وی گفت: «کیفیت آموزش در هلند بسیار بالاست و در عین حال هزینه‌های تحصیل در هلند بسیار پایین است و با توجه به استعداد و توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی فرصت انجام سفرهای علمی برای آنها را فراهم می‌کنیم.»


نماینده دانشگاه windesheim ادامه داد: «این آمادگی را داریم که برای استفاده دانشجویان سایر رشته‌ها از منابع علمی به زبان هلندی، دوره‌های آموزش این زبان را برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کنیم.»


وی اعلام آمادگی کرد تا با دریافت فهرستی از تفاهم‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های هلند، پیگیری‌های لازم را در راستای فراهم‌کردن امکان تمدید آنها انجام دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته