دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1395 - 09:52
رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال:

برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بدون تایید اساسنامه امکانپذیر نیست/ کفاشیان استانداردها را رعایت کرد

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: در اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال مشخص نیست که رییس و نواب رییس و اعضای هیات رییسه با کسب چند درصد آرا انتخاب می‌شوند.
کد خبر : 79212

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هوشنگ‌ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد صحبت‌های کفاشیان مبنی بر اینکه تا زمانی که دولت اساسنامه فدراسیون را تایید نکند اجازه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد گفت: «کفاشیان استاندارها را رعایت کرده است و صحبتش در این زمینه کاملا صحیح است. زمانی که انتخاباتی برگزار می‌شود و آرا به صندوق‌ها ریخته می‌شود باید معیار معلوم باشد تا رییس و نواب رییس و اعضای هیات رییسه با کسب چند درصد آرا مشخص انتخاب می‌شوند. در حال حاضر هیچ معیاری برای برنده شدن نامزدها در انتخابات مشخص نیست که مثلا نامزدها با کسب چند درصد آرا پیروز انتخابات می‌شوند.»


وی ادامه داد: «این مساله یکی از نکات اصلی انتخابات است و حتما باید در اساسنامه‌ای که توسط هیات دولت به تصویب می‌رسد معیارش تعیین شود. وقتی اساسنامه به تصویب هیات دولت نرسد و انتخابات برگزار شود، بعد از شمارش آرا هیچ معیاری برای انتخاب فرد پیروز وجود ندارد. اساسنامه قبلی فدراسیون هم که بنا به گفته‌های دولتی‌ها به تصویب هیات دولت نرسید و از اعتبار قانونی برخوردار نیست.»


نصیرزاده در پایان افزود: «طبق مقررات اداری و سیستم سلسله مراتبی، فدراسیون فوتبال نمی‌تواند از هیات دولت درخواست کند تا اساسنامه را تایید کنند و این وظیفه بر عهده وزارت ورزش است. تایید اساسنامه توسط دولتی‌ها هم به راحتی انجام‌پذیر نیست و باید کارشناسان تک تک کلمات قیدشده در اساسنامه را مورد بررسی قرار دهند.»


کارشناس حقوقی فوتبال در مورد برگزار نشدن انتخابات در 18 اردیبهشت ماه و ادامه کار کفاشیان در ریاست فدراسیون فوتبال بیان کرد: «در حال حاضر و بدون تایید اساسنامه نمی‌شود انتخابات را در تاریخ اعلام شده برگزار کرد. در مورد ادامه کار کفاشیان در فدراسیون فوتبال هم مجمع باید تصمیم بگیرد. اگر مجمع تصمیمش روی روال حال حاضر باشد کفاشیان باید تا زمان انتخابات رییس فدراسیون فوتبال باقی بماند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب