دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1395 - 11:06
آنا گزارش می‌دهد

وقتی دانشجویان بدون واسطه و با چاشنی صراحت از مشکلات و انتظارات خود می‌گویند + تصاویر

در دومین جلسه پرسش و پاسخ بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد که به میزبانی دانشکده مهندسی عمران برگزار شد، دانشجویان این دانشکده بدون واسطه و با چاشنی صراحت لهجه از مشکلات و انتظارات خود صحبت کردند.
کد خبر : 79206

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در این جلسه با توجه به جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در مجامع علمی بین المللی گفت: «جایگاه ثبت شده دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در پایگاه‌های بین المللی نشان دهنده فعالیت‌های علمی معتبری است که از سوی دانشجویان این دانشگاه شکل گرفته و این رتبه و جایگاه با تلاش بی‌وقفه و همت مضاعف دانشجویان، استادان و مسولان بدست آمده است.»


سیدمحمد امیری، دانشجویان را سرمایه‌های اصلی دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: «دانشگاه بدون وجود دانشجو معنایی ندارد. اگر هماهنگی و همدلی بین دانشجویان، استادان و مسولان عمیق‌تر و بیشتر باشد، دانشگاه قطعا پیشرفت‌های چشمگیری خواهد داشت. همان‌گونه که تا به امروز همین همدلی‌ها باعث شده واحد نجف‌آباد یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور باشد، تا آنجا که توانسته‌ایم به عنوان یک واحد جامع مستقل، نام دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد را در سطح کشور مطرح کنیم.»



امیری در جمع دانشجویان دانشکده مهندسی عمران از نقل مکان این دانشکده به ساختمان جدید با تجهیزات بهتر خبر داد و افزود: «ممکن است از نگاه دانشجویان نقاط ضعفی وجود داشته باشد که مسئولان دانشگاه وظیفه دارند این مشکلات را بررسی و در راستای رفع آنها اقدام موثر داشته باشند. برگزاری چنین جلساتی کمک شایانی به ما خواهد کرد تا بتوانیم بدون واسطه از نکته‌‌نظر دانشجویان استفاده کنیم.»


وی خطاب به رئیس دانشکده مهندسی عمران گفت: «در برنامه ریزی‌هایی که انجام می‌دهید نکته‌نظرات و دیدگاه دانشجویان را نیز اعمال کنید. دانشجویان می‌توانند علاوه بر تکمیل فرم‌های ارزشیابی که در پایان هر نیمسال تحصیلی در اختیار آنان قرار داده می‌شود، در جلسه برنامه ریزی دانشکده نیز حضور داشته باشند تا از این طریق نظرات دیگر دانشجویان را منتقل کنند. برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانشجویان دغدغه انتخاب واحد را نداشته باشند.»



امیری تامین امکانات آموزشی را از جمله وظایف مسئولان دانشگاه دانست و گفت: «دانشکده عمران از لحاظ سطح علمی در مرتبه بالایی قرار دارد ولی انتظار من این است که از این هم بهتر شود. در این راستا هر گونه امکانات آموزشی که نیاز باشد را تهیه خواهیم کرد. فراهم کردن امکانات و تجهیزات کار آمد و به روز، از وظایف مسئولان دانشگاه است و از این بابت هیچ گونه منتی بر دانشجو نداریم.»


در این جلسه دانشجویان به صورت شفاهی و با صراحت، انتقادهای خود را مطرح کردند و متناسب با هر سوال پاسخ مسئول مربوط را نیز شنیدند.


تغییر نوع آموزش در راستای پژوهش محوری، ایجاد آزمایشگاه تخصصی بررسی دوام و شکست سازه‌های بتنی و استفاده از هیات علمی و استادان جوان با اطلاعات به‌روز و بین المللی از جمله مطالبات دانشجویان در این جلسه بود.


همچنین در مورد روند آموزشی و امکانات رفاهی درون دانشکده، سوالاتی از سوی دانشجویان بیان شد و مسئولان حاضر در نشست هم به سوالات اعلام شده پاسخ‌های لازم را ارائه دادند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته