دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش 24 درصدی خودکشی در آمریکا

طبق آخرین گزارش مرکز کنترل وپیشگیری بیماری های آمریکا، آمار خودکشی ها در این کشور در فاصله 15 سال گذشته 24 درصد و بویژه در میان زنان افزایش پیدا کرده است.
کد خبر : 79182

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، در گزارشی که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا منتشر شد با اشاره به اینکه در فاصله سال های 1999 تا 2014 میلادی آمار خودکشی ها دراین کشور 24 درصد افزایش پیدا کرده گفته شده است که این آمار بویژه از سال 2006 به بعد و در ادامه بحران اقتصادی این کشور با شتاب بی سابقه ای روبه افزایش گذاشته است.


بر همین اساس نرخ خود کشی درمیان مردان زیر 75 سال در فاصله 15 سال گذشته 43 درصد و همین نرخ درمیان زنان سنین 45 تا 60 سال 80 در صد افزایش داشته است.
مرکز کنترل وپیشگیری بیماری ها یاد آورشده که بر اساس همین آمارها اختلاف درصد زنان و مردان آمریکایی در رابطه با خودکشی روبه کاهش گذاشته و در حالی که درگذشته همواره درصد مردانی که اقدام به خودکشی می کرده اند بطور محسوسی بیشتر از زنان بوده این نسبت حالت معکوس پیدا کرده ودرصد زنان خود کشی کننده بطور چشمگیری بالاتر رفته است.
بر اساس این گزارش 55 درصد از مردان و31 درصد از زنان با استفاده از سلاح گرم به زندگی خود خاتمه داده اند وهمین درصد از زنان برای خودکشی از زهر استفاده کرده اند.
مرکز یاد شده اضافه کرده است که استفاده از شیوه خفگی یا دار آویزی نیز دراین فاصله افزایش محسوسی داشته و هم اکنون 20 درصد از خودکشی ها در آمریکا از این طریق صورت می گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: خودکشی سلاح گرم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته