دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1395 - 14:31

با وجود کاهش 3 دلاری طلا در بازارهای جهانی؛ امنیت سرمایه‌گذاری بر فلز زرد همچنان ادامه دارد

دیروز پیرو افزایش قیمت‌های نفت و خوش‌بینی نسبت به اقتصاد چین قیمت نقره حدود چهار درصد افزایش یافت و طلا را نیز با خود همراه کرد.
کد خبر : 79145

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، با توجه به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی طی گزارشی اعلام کرد که قیمت‌های نفت در سال 2016 شاهد بزرگترین کاهش تولید غیراوپک خواهد بود و به توازن مجدد بازار و حذف اشباع عرضه کمک خواهد کرد با افزایش همراه شد.


همچنین بازارهای سهام آسیایی به بالاترین سطح در پنج ماه و نیم اخیر صعود کرده‌اند و دلار رشد معاملات روز چهارشنبه خود را حفظ کرد.


این خوش‌بینی‌ها باعث شد از جذابیت سرمایه‌گذاری فلزات ارزشمند کاسته شود و امروز طلا با کاهش 3 دلاری در بازار جهانی روبه‌رو شود.


در مبادلات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا 1245 دلار به فروش رسید.


بر این اساس هر اونس طلا با 2.9 دلار افت قیمت 1245.1 دلار قیمت‌گذاری شد.


این قیمت در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز 25.5 دلار و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن 51.6 دلار بالاتر است.


دیگر فلزات ارزشمند بازار جهانی نیز افزایش قیمت را تجربه کردند. به گونه‌ای که هر اونس نقره با 9 سنت افزایش به بالای 17 دلار رسید و با قیمت 17.06 دلار در هر اونس عرضه شد.


قیمت پلاتین و پالادیوم نیز به ترتیب با 2 و یک دلار افزایش 1026 و 606 دلار در هر اونس تعیین شد.


به گفته برخی فعالان حوزه بورس شانگهای، پول زیادی وارد بازارهای کالا می‌شود و قیمت‌های کالاهایی مانند فولاد و سایر فلزات صنعتی تحت تاثیر بهبود آمار اقتصادی چین، به میزان چشمگیری افزایش یافته‌اند.


همچنین فلزات ارزشمند به‌ویژه نقره این صعود را همراهی می‌کنند. نقره که استفاده صنعتی گسترده‌ای دارد، مقاومتی که از ماه اکتبر در نمودارهای فنی وجود داشت را شکست و در روزهای اخیر عملکرد بهتری از طلا پیدا کرده است.


به گفته برخی تحلیلگران، نقره و فلزات گروه پلاتین از عوامل بنیادین مثبت برخوردار شده و عملکرد بهتری از طلا خواهند داشت.


پلاتین روز پنج شنبه یک درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح در هشت ماه اخیر رسید؛ همچنین پالادیم هم به 601.36 دلار صعود کرد که بالاترین قیمت یک ماه اخیر بود اما معامله‌گران طلا منتظر نشست بانک مرکزی اروپا و تاثیر احتمالی آن بر دلار هستند.


همچنین بانک فرانسوی بی ان پی پاریبا با اشاره به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درباره کارآمدی سیاست بانک‌های مرکزی برای حفظ رشد پایدار، پیش‌بینی کرد هر اونس طلا در 12 ماه آینده به 1400 دلار صعود خواهد کرد.


قیمت طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی که تقاضا برای دارایی‌های امن را احیا کرده است، 18 درصد رشد کرده است.


این نظر که فدرال رزرو ممکن است امسال در افزایش نرخ‌های بهره رویکرد محتاطانه‌ای داشته باشد به تقویت قیمت طلا کمک کرده است زیرا نرخ‌های پایین‌تر این فلز زرد را در مقایسه با دارایی‌های دیگر جذاب‌تر می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: طلا نفت نقره
ارسال نظر
هلدینگ شایسته