دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1395 - 14:16
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

مستندسازی فرودگاه‌ها به قانون تبدیل شود

همایش دو روزه «بررسی روند مستندسازی فرودگاه‌ها؛ چالش‌ها و راهکارها» در تهران برگزار شد.
کد خبر : 79045

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رحمت‌اله مه‌آبادی در همایش دو روزه «بررسی روند مستندسازی فرودگاه‌ها؛ چالش‌ها و راهکارها» در تهران گفت: فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان مهم‌ترین فرودگاه ایران که سالانه 14 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند، هم اکنون به خاطر مواجه شدن با این معضل قادر به توسعه زیرساخت‌های خود نیست.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تشریح مشکلات موجود بر سر راه توسعه فرودگاه‌ها گفت: من به‌عنوان نماینده ملت ایران در صنعت فرودگاهی تاکید می‌کنم؛ پدیده زمین‌خواری و تصرف اراضی دولتی به یکی از معضلات کشور تبدیل شده که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری «از مسایل اسف باری است» که باید جرم تلقی شده و مورد تعقیب قضائی قرار گیرد.
وی عدم توجه مقامات قضائی در برخی شهرها به این موضوع، تاخیر در واگذاری اراضی به فرودگاه‌ها و تعیین قیمت ناعادلانه برای اراضی فرودگاهی را از آسیب‌های توسعه فرودگاهی برشمرد و افزود: اگر برای حل این مشکلات اقدامی نشود، در واقع جلوی خدمتگزاری به مردم گرفته شده است.
مه‌آبادی فرودگاه‌ها را سرمایه ملی و متعلق به نسل‌های آینده دانست و گفت: در کشور بزرگی چون ایران نیازمند 5 تا 6 میلیون هکتار زمین برای امور فرودگاهی هستیم، در حالی که به‌خاطر در اختیار نبودن این مقدار زمین، توسعه فرودگاه‌ها با مشکلات اساسی روبه‌رو شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پس از مقایسه فرودگاه 50 هزار هکتاری اینچان کره جنوبی با فرودگاه 13 هزار و 500 هکتاری امام خمینی(ره) تهران، با ارائه پیشنهاداتی خواستار بسیج همه امکانات برای به‌روز رسانی نقشه فرودگاه‌های کشور با هدف جلوگیری از دست‌اندازی به این اماکن مهم کشور شد.
وی گفت: باید ضمن توجیه مقامات محلی استان‌ها درباره اهمیت فرودگاه‌ها، بر مستندسازی دستگاه‌های اجرایی نظارت به‌موقع صورت گیرد و مقوله مستندسازی به قانون تبدیل شود تا بتوان جلوی امکان استفاده دستگاه‌های اجرایی را از اراضی استملاکی گرفت.
مه آبادی تاکید کرد؛ شرکت فرودگاه‌های کشور برای نیل به اهداف خود در زمینه توسعه اراضی و زیرساخت‌ها و بهره‌وری از دارایی‌های کشور، اقدام به تشکیل اداره‌کل املاک و مستغلات کرده که این نشان از عزم جدی این شرکت برای تحقق این موضوع دارد و امیدواریم بتوانیم با عمل به این راهکارها نقطه درخشانی را در صنعت هوانوردی بر جای بگذاریم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه این شرکت در فرودگاه‌های خود تخفیفات و یارانه‌های زیادی را به دستگاه‌های دیگر ارائه می‌کند و امکانات چشم‌گیری را در اختیار آنان قرار می‌دهد، تاکید کرد: در این بخش ما خدمات زیادی را به حوزه دفاعی کشور عرضه می‌کنیم که در صورت متوقف شدن کار تنها یک فرودگاه در کشور، ضربه به بخش دفاعی وارد خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مستندسازی همایش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته