دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1395 - 12:07

رونمایی از اختراعات دو دانش آموز دبیرستان سما در کازرون + تصویر

دو اختراع دانش آموزی در حوزه فضا و هوا، با حضور رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در شهرستان کازرون از توابع استان فارس رونمایی شد.
کد خبر : 79024

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، یکی از این دانش آموزان مبتکر در حاشیه آیینی که به همین منظور برگزار شده بود در مورد طرح ابتکاری خود که جت جنگی اف 22 است، در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این جنگنده که با باطری کار می کند قادر به پرواز با سرعت 170 کیلومتر در ساعت است.


امیر مهدی فرهادیان که در کلاس هفتم دبیرستان سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی کازرون تحصیل می کند، افزود: هدف و پیام من از طراحی این جنگنده این است که جوانان ایرانی در بخش فضا و هوا می توانند در ساخت ابزارآلات جنگی به روز، فعال باشند و در پیشرفت علمی کشور نقش موثری ایفا کنند.
دیگر دانش آموز مبتکر که سازنده دستگاه عمود پرواز یا کواد کوپتر است در مورد قابلیت های این دستگاه گفت: این وسیله برای شناسایی و فیلمبرداری تا 2کیلومتر قادر به پرواز به صورت عمودی است و با این ابعادی که طراحی شده می تواند اجسامی را به وزن یک کیلوگرم حمل کند.
علی محقق پور که او نیز دانش آموز کلاس هفتم دبیرستان سما کازرون است، در مورد تفاوت این دستگاه با سایر دستگاههای ساخته شده، بیان داشت: می توان بر روی این دستگاه کواد کوپتر موقعیت یاب (GPS) نصب کرد و با دستوری که به دستگاه کنترل کننده داده می شود می تواند به مبدا پرواز و خانه بازگردد.
این دانش آموز مبتکر گفت: در ابتدای مهر 94 با پیشنهاد مسئولان دبیرستان سما به اتفاق امیر مهدی فرهادیان مبادرت به ساخت این دو دستگاه کردیم و امروز شاهد پرواز آنها هستیم.
مربی این دو دانش آموز مبتکر نیز اظهار کرد: هدف از ساخت این دو طرح، ایجاد انگیزه در دانش آموزان خلاق و پژوهشگر است.
حسین آبادی افزود: با توجه به اینکه دستگاهها در حوزه فضا هوا پیوسته به روز می شود باید جوانان کشورمان با ساخت این گونه دستگاهها بتوانند در آینده پیشرفت های ارزنده ای برای کشورمان به ارمغان آورند.
وی اضافه کرد:در جشنواره دانش آموزی که سال 94 در استان سمنان برگزار شد، مقدمه این کار را شروع کردیم که خوشبختانه با موفقیت به انجام رسید و در جشنواره امسال با دست پُر شرکت خواهیم کرد.
در این آیین، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امام جمعه کازرون از این دو دانش آموز مبتکر تقدیر کردند.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته