دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1395 - 11:35

آغاز مراسم اعتکاف دانشجویی در واحد بندرعباس

مراسم اعتکاف دانشجویی شهرستان بندرعباس، با حضور 180 دانشجوی پسر از دانشگاه های مختلف این شهرستان در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس آغاز شد.
کد خبر : 79005

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، رییس دبیرخانه هیات امنا، معاون دانشجویی و فرهنگی و مدیرکل دانشجویی واحد بندرعباس در ساعات پایانی دیشب از مسجد دانشگاه بازدید و با معتکفان به گفتگو نشستند.


رییس دانشگاه آزاد بندرعباس در حاشیه این بازدید حضور جوانان دانشجو را در این مراسم مغتنم شمرد و افزود : «این مهم نشان می دهد که دانشجویان پی به ارزش اعتکاف برده اند و به خوبی می دانند که این فریضه معنوی تاثیر و تحولی عظیم و چشم گیر در مسیر زندگی آنان ایجاد خواهد کرد .«


مهدی باقری افزود :« جوانی که در این مراسم بهره کافی و وافی را از معنویات این مراسم می برد بدون تردید به سادگی در گرداب فساد و باورهای غلط غربی ها و افراد دین ستیز گرفتار نمی شود و همیشه در امان و سلامت به سر می برد .»


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بندرعباس نیز در این بازدید ، پایگاه های تخصیص داده شده به مراسم اعتکاف دانشجویی را سه پایگاه اعلام کرد و گفت : با توجه به جمعیت بالای دانشجویی مقرر شد تا دانشجویان پسر سراسر دانشگاه های بندرعباس در مسجد این واحد دانشگاهی و خواهران نیز در دو مسجد دانشگاه هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی معتکف شوند.


داود افخمی تبا افزود: در این مدت برنامه های متنوع معنوی برای معتکفان در نظر گرفته شده است که برنامه های سخنرانی ، تشکیل حلقه معرفت ،تبیین اعتکاف،تبیین مسائل و مبانی دینی ، جلسات پرسش و پاسخ ،برگزاری نماز جماعات ، افطاری و سحری و در پایان قرائت یادمان اعتکاف انجام می شود.


وی همچنین به برگزاری مسابقات اخلاق، دلنوشته و کتابخوانی اشاره کرد و افزود : برترین های این دوره در پایان مراسم اعتکاف انتخاب و از آنان تجلیل می شود .



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته