دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1395 - 16:01

هشتمین نشریه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با نام «شهروند مسئول» منتشر شد

پس از انتشار چندین نشریه دانشجویی موفق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، دیروز ماهنامه دانشجویی «شهروند مسئول»، ارگان کانون فرهنگی اجتماعی شهروند مسئول واحد ایلام منتشر شد.
کد خبر : 78941

دبیر کانون و مدیرمسئول شهروند مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: «شماره نخست این نشریه توسط تعدادی از اساتید و دانشجویان حقوق، علوم سیاسی و حسابداری واحد ایلام، در 32 صفحه منتشر شده است.»


عباس ترخان که دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق واحد ایلام است، عنوان کرد: «بی شک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پیشروترین دانشگاه استان ایلام در عرصه فعالیت و حمایت از نشریات دانشجویی است و امیدواریم که حاصل زحمات هیات تحریریه نشریه شهروند مسئول مورد توجه اساتید و دانشجویان قرار گرفته و ما را از انتقادات و پیشنهادات خویش محروم نکنند.»


شماره نخست ماهنامه شهروند مسئول به طور ویژه در باره فریضه اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده است. ترخان در سرمقاله آن نوشته است: «از آنجا که مسئولیت شهروندی و وظایف مدنی افراد را در جان فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر می دانیم، لذا بر آن شدیم تا در این نخستین گام کوچک، به بررسی ابعاد آن بپردازیم.»


در این نشریه مطالبی مانند شهروند مسئول، کدام شهروند؟، امر به معروف و نهی از منکر جهانی در نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان جهان، آیات، تفاسیر، حدیث و احکام امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر در سیره امام خمینی (ره)، همه چیز درباره مصحف فاطمه زهرا (س)، امر به معروف و نهی از منکر ضرورتی عقلی، امر به معروف و نهی از منکر حکومت توسط مردم، فریضه فراموش شده، بررسی حقوقی ماده یک قانون آمرین، نقش زن در ایفای امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف سیاسی در نامه 53 نهج البلاغه، مطالبی در یاد شهید امر به معروف و نهی از منکر شهید خلیلی و مطالب متنوع ادبی و اجتماعی دیگری آمده است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام دارای 13 کانون هنری، فرهنگی و اجتماعی است که با رویکرد معاونت دانشجویی فرهنگی این دانشگاه، باید تمام کانون‌ها دارای نشریه باشند. در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام چهار تشکل دانشجویی فعال است که همگی دارای مجوز انتشار نشریه هستند و دو تشکل نیز دارای نشریه های موفقی هستند.


چندی پیش نصرت الله حیدری، معاون دانشجویی و فرهنگی واحد ایلام از راه اندازی خانه نشریات دانشجویی در این دانشگاه خبر داد. وی به خبرنگار آنا گفت: «با پربارتر شدن نشریات دانشجویی، به زودی خانه نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام راه اندازی می شود.»


این مسئول در تبیین اهمیت جایگاه نشریات دانشجویی در کشف و شناسایی استعدادها در حوزه رسانه اظهار کرد: «یکی از کارویژه‌های نشریات دانشجویی کادرسازی آن در حوزه رسانه است. اگر بررسی شود متوجه می‌شویم که اغلب روزنامه نگاران امروز کشور، کار خود را از نشریات دانشجویی شروع کرده‌اند و اکنون حرفه ای هستند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد ایلام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته