دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توسعه همکاری‌های ایران و چین در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاون نخست وزیر چین بر توسعه همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری، جدائی طلبی و مواد مخدر، به صورت دو جانبه و در سطح منطقه ‏و بین المللی تاکید کردند.
کد خبر : 78937

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دکتر عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و شنگانگو معاون نخست وزیر چین و در حاشیه مراسم افتتاحیه « نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در خصوص مسأله جهانی مواد مخدر (UNGASS)» دیدار و گفتگو کردند.


طرفین در این ملاقات ضمن اشاره به اعتقاد راسخ رهبران دو کشور به توسعه و گسترش همه جانبه همکاری‌ها و در قالب همکاری جامع راهبردی، بر ضرورت افزایش همکاری‌های امنیتی و انتظامی دو کشور بر أساس اسناد همکاری مرتبط تاکید کردند.


توسعه همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی گری، جدائی طلبی و مواد مخدر، بصورت دو جانبه و در سطح منطقه و بین المللی، از جمله محورهای مورد توافق مقامات ایران و چین در این جلسه بود.


همچنین تاکید بر إجرائی شدن موافقتنامه مبارزه با جرائم فرا ملی دو کشور، بعنوان محور همکاری‌های دو جانبه ایران و چین، مورد تاکید دکتر رحمانی فضلی و معاون نخست وزیر چین قرار گرفت.


از دیگر محورهای مورد توافق طرفین در این ملاقات، می‌توان به توسعه همکاری‌های پلیسی، مرزی، انتظامی و مبارزه با جرایم سایبری اشاره کرد.


در راستای اجرای توافقات ذکر شده و اتخاذ تمهیدات لازم در این خصوص، توافق شد تا در آینده نزدیک، هیاتی به سرپرستی « وزیر امنیت عمومی چین» به تهران سفر کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته