دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1395 - 14:24
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری خبر داد

نامه وزیر کار به هیات دولت برای اجرای مصوبه حق مسکن کارگری/ رقم حق مسکن کارگران خنده‌دار است

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری میزان حق مسکن کارگران را رقم ناچیز و خنده‌دار عنوان کرد و گفت: با این حال باید تبیین شود که هزینه مسکن یکی از حقوق مسلم کارگران و از جمله مطالبات جامعه کارگری است.
کد خبر : 78928

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اشاره به برگزاری نشست ویژه شب گذشته شورای سه جانبه ملی با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت افزود: در این جلسه مقرر شد تا نامه‌ای خطاب به هیات دولت با امضای وزیر کار مبنی بر اجرایی شدن مصوبه حق مسکن کارگران ارسال شود و رونوشت آن نیز در اختیار تمامی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی قرار گیرد.


وی با بیان اینکه افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران مربوط به مصوبه مزدی سال 93 برای تعیین دستمزد سال 94 بود، ادامه داد: در این سال با این مصوبه موافقت صورت نگرفت اما با توجه به گذشت یک سال تاکید همه تشکل‌ها چه کارگری و چه کارفرمایی بر ارسال مصوبه مزدی شورای عالی کار پیرامون حق مسکن به هیات دولت بود تا بر این اساس در سال 95 حق مسکن کارگران به 40 هزار تومان افزایش یافته و اجرا شود.



ابوی با بیان اینکه 40 هزار تومان در برابر هزینه مسکن خانوار کارگری رقمی محسوب نمی‌شود، تاکید کرد: 40 هزار تومان در هر ماه بسیار ناچیز است و حتی این میزان رقم خنده‌داری است که بخواهیم آن را کمک هزینه عنوان کنیم.


این مقام کارگری با بیان اینکه هزینه مسکن کارگران با در نظر گرفتن یک مسکن نامناسب و غیرمعقول از 450 هزار تومان به بالا است، عنوان کرد: با توجه به اینکه میزان کمیسیون مشاوران املاک 10 روز بهای اجاره هر واحد است بنابراین این حق مسکن شاید بتواند رقم کمیسیون مشاوران املاک را پوشش دهد.


دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با تاکید بر اینکه حق مسکن 40 هزار تومانی کمک هزینه آنچنانی نیست که برای کارگران قابل توجه باشد، خاطر نشان کرد: اکنون کارگران باید با قرض گرفتن و یا دریافت وام از بانک‌ها پول پیش مسکن خود را مهیا کنند تا بتوانند از پس اجاره‌بها بربیایند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته