80 درصد تماسگیرندگان با سامانه «1480» زنان، 20 تا 29 سال هستند
به گزارش گروه اجتماعی آنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع مشاوره «1480» با توجه به نقش پررنگ ارائه خدمات مشاورهای تلفنی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، اظهار کرد: در سال 94 بیش از یک میلیون تماس با این مرکز گرفته شد که به دلیل برخی مشکلات زیرساختی از جمله فضای خدماتدهی به متقاضیان مشاورین این مرکز تنها قادر به پاسخگوی 500 هزار تماس گیرنده شدند.
رئیس سازمان بهزیستی، ادامه داد: صدای مشاور در تهران دارای 55 نیروی فعال است که در دو شیفت کاری از 8 صبح 8 شب در حیطه خانواده کودکان و ازدواج و طلاق مشاورههای خود را به متقاضیان ارائه میدهند.
محسنی بندپی، گفت: آمارهای بهدست آمده از تماس گیرندگان با این مرکز نشان میدهد که بیش از 80 درصد تماس گیرندهها زنان بوده و در میانگین سنی 20 تا 29 سال قرار دارند.
وی در پایان با توجه به تماسهای مختلف از جمله موارد خودکشی و... با این مرکز از ارجاع موارد اینچنینی به مراکز تخصصی اورژانس اجتماعی، اعتیاد و... خبر داد.
انتهای پیام/