دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر انرژی سوئد به دیدار زنگنه می‌آید

وزیر نفت شنبه چهارم اردیبهشت ماه با ابراهیم بایلان وزیر انرژی سوئد برای گسترش همکاری‌ها دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
کد خبر : 78872

به گزارش گروه اقتصادی آنا، وزیر نفت آذرماه پارسال در دیداری با میکاییل دامبرگ، وزیر امور شرکت‌ها و نوآوری سوئد با بیان این که ظرفیت همکاری دو کشور در بخش انرژی پیش از این نیز وجود داشته و قابل گسترش است، اظهار کرده بود: در زمینه ماشین‌های مورد نیاز صنعت نفت پیش از این همکاری‌هایی با شرکت‌های سوئدی وجود داشته و در دوران پساتحریم این شرکت‌ها می‌توانند با مشارکت شرکت‌های ایرانی اقدام به ساخت این ماشین‌آلات کنند.


بیژن زنگنه بهینه‌سازی مصرف انرژی، پتروشیمی و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات را مهم‌ترین زمینه‌های همکاری میان ایران و سوئد بیان کرده بود.


شایان یادآوری است که شرکت‌های سوئدی همچنین برای همکاری در آب‌های عمیق دریای خزر اعلام آمادگی کرده بودند و تجربه حفاری در آب‌های عمیق دریای شمال را در کارنامه خود دارند.


درآمد کشور سوئد وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که اکنون رشد بالایی در توازن صادرات و واردات دارد؛ ۳۵ درصد از محصولات صادراتی این کشور را ماشین‌آلات تشکیل می‌دهد و بقیه شامل وسایل نقلیه موتوری، کاغذ و مشتقات آن، چوب، محصولات آهنی و فولادی و مواد شیمیایی است که به کشورهای آلمان، آمریکا، انگلستان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، هلند و بلژیک صادر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته