دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک روز پیش از آغاز رسمی

جشنواره جهانی فیلم فجر برای رسانه‌ها کلید خورد

جشنواره جهانی فیلم فجر یک روز پیش از آغاز رسمی، در پردیس چارسو و به صورت اختصاصی برای رسانه ها کلید خورد.
کد خبر : 78796

به گزارش خبرنگار آنا، روز گذشته (۳۱ فروردین ماه) جشنواره جهانی فیلم فجر که برای دومین بار به صورت مستقل برگزار می‌شود با حضور رضا میرکریمی دبیر جشنواره، مدیران بخش‌های مختلف و جمعی از اهالی رسانه به صورت ویژه برای خبرنگاران آغاز به کار کرد.


میرکریمی پیش از آغاز نخستین فیلم‌ جشنواره جهانی فیلم فجر با عنوان «جنون» که دقایقی پس از ساعت ۱۶ به نمایش درآمد، ضمن خیر مقدم به اهالی رسانه از تاخیر پیش آمده پوزش خواست و گفت: «اگر می‌خواهیم یک جشنواره استاندارد بین المللی داشته باشیم باید قواعد آن را رعایت کنیم، یکی از این قواعد نظم و ترتیب است. سعی کردیم طوری برنامه ریزی کنیم که شما در محیطی آرام و مناسب فیلم ببینید، با این حال ممکن است برنامه‌ها نواقصی داشته باشد. از انتقاد نمی‌ترسیم، اما امیدواریم که با کمک هم جشنواره‌ای منظم و استاندارد داشته باشیم.»


وی ضمن تاکید بر اینکه طوری برنامه ریزی شده که اهالی رسانه بتوانند در شرایط مطلوب فیلم ببینند، گفت: «اختصاص سانس صبح که ازدحام کمتری دارد به اهالی رسانه به همین دلیل است. با توجه به افراد دیگری که قرار است در این کاخ فیلم ببینند، امیدواریم بتوانیم جمعیت حدود سه هزار نفری که به کاخ مراجعه می‌کنند را کنترل کنیم و فضای امن و مطلوبی داشته باشیم. مهمانان خارجی هم در کنار ما هستند و مهم است که تصویری که از ما می‌بینند و از جشنواره ما در ذهن آن‌ها می‌ماند چطور باشد.»


دبیر جشنواره اظهار کرد: «در این جشنواره فیلم‌های متنوع برای سلایق مختلف خواهید دید. به عنوان یک فستیوال روی حرفه‌ای به شما می‌گویم که در این جشنواره فیلم‌های استاندارد به بالا زیاد است و این برای یک جشنواره امتیاز است. در این جشنواره شاهد ترکیبی از فیلم‌های کمتر دیده شده و همچنین آثاری متفاوت از نظر فرم، جغرافیا و قاره هستیم.»


وی تصریح کرد: «برای ایجاد نظم در کاخ جشنواره از اشکان خطیبی که مدیر اجرایی این رویداد است خواستم با سختگیری درباره رفت و آمد‌ها و نظم حاکم بر سالن رفتار کند. ممکن است برخی از ما چند روز ناراحت شویم اما مهم این است که به زودی به این نظم عادت خواهیم کرد.»


میرکریمی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه این جشنواره با کمک رسانه‌ها به یک اتفاق مهم سینمایی در منطقه تبدیل شود، گفت: «هدف همه ما برگزاری یک جشنواره مطلوب و استاندارد است و امیدوارم شما هم برای رسیدن ما به این هدف، همکاری کنید.»


پس از صحبت‌های دبیر جشنواره، کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی نیز درباره نحوه دریافت بلیت در هر روز و نمایش فیلم‌ها برای اهالی رسانه توضیح داد.


سپس فیلم «جنون» به عنوان نخستین فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده رفت.


در سانس ساعت ۱۸، در سالن شماره ۴ فیلم «سپیده دم» و در سالن شماره ۵ فیلم «یخ و آسمان» اکران شد. ساعت ۲۰ در سالن شماره ۴، فیلم سینمایی «کوهستان جادویی» و در سالن شماره ۵ فیلم «گنج» به نمایش در آمد.


در روز نمایش ویژه رسانه‌ها مجید مجیدی، اکبر نبوی و علیرضا تابش نیز در کنار اهالی رسانه حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته