دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1395 - 11:42

کاخ سفید: بعید است که اوباما طرح افشای ارتباط ریاض و 11 سپتامبر را امضا کند

سخنگوی کاخ سفید گفت بعید است که رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار متن گزارش کمیته تحقیق کنگره درباره نقش عربستان در حادثه 11 سپتامبر موافقت کند.
کد خبر : 78647

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، جاش ارنست گفت: «بعید است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مصوبه احتمالی کنگره برای انتشار علنی متن بخشی از نتیجه تحقیقات مربوط به حادثه حمله به مرکز تجارت جهانی در نیویورک را بپذیرد.


گفته می‌شود این بخش 28 صفحه‌ای از گزارش کمیته تحقیق کنگره آمریکا نشان می‌دهد که مقام‌های سعودی از دست‌کم دو نفر از عاملان حادثه 11 سپتامبر 2001 حمایت مالی و به آن‌ها کمک کرده‌اند که در آمریکا اسکان یابند.


در آن حادثه دو هواپیمای مسافربری بعد از ربایش، به سمت برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک هدایت شدند. به‌دنبال برخورد این دو هواپیما با این ساختمان‌ها، نزدیک به 3000 نفر کشته و 6000 نفر زخمی شدند.


بیشتر هواپیماربایان و عاملان این حادثه سعودی بودند، با وجود این، دولت آمریکا می‌گوید این افراد ارتباطی با دولت عربستان یا مقام‌های ارشد سعودی نداشته‌اند. کاخ سفید البته احتمال دست داشتن مقام‌های رده پایین‌تر سعودی را رد نکرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته