دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1395 - 09:30

دی‌میستورا: اگر مخالفان سوری از مذاکره کنار بکشند با دولت اسد مذاکره می کنیم

فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت که باوجود اعلام مخالفان برای تعلیق مشارکت رسمی خود در مذاکرات، ما همچنان به مذاکرات صلح در ژنو ادامه می‌دهیم.
کد خبر : 78581

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از ایسنا، استفان دی‌میستورا گفت: «مخالفان سوریه تعلیق مشارکت رسمی خود در مذاکرات کنونی را در اعتراض به وخامت اوضاع انسانی و تکرار نقض آتش‌بس به من ابلاغ کردند، اما مذاکرات صلح همچنان ادامه دارد. هیات مخالفان قصد دارند در ژنو بماند تا بنا به پیشنهاد من به ادامه گفت‌وگوهای فنی به‌ویژه درباره موضوعات مربوط به قطعنامه 2254 و انتقال سیاسی ادامه بدهد.»


در این‌باره یک منبع در هیات عالی مخالفان سوریه مدعی شد که درخواست تعلیق مشارکت در مذاکرات تا زمانی ادامه خواهد داشت که نظام سوریه جدیتش را در بررسی انتقال سیاسی و موضوعات انسانی نشان دهد.


یکی از اعضای هیات مخالفان نیز گفت: «تصمیم به تاخیر انداختن مذاکرات در نشست هیات مخالفان از سوی ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده این هیات گرفته شد. این درخواست برای به تاخیر انداختن مذاکرات است نه تعلیق مشارکت.»


دی‌میستورا اعلام کرد: «ما در هر صورت به مذاکرات با همه طرف‌ها در مقر سازمان ملل متحد یا هر مکان دیگری ادامه خواهیم داد. روز جمعه بازنگری کاملی در روند مذاکرات و نتیجه گفت‌وگوهایمان خواهیم داشت.»


وی افزود: «شکاف بزرگی میان طرف‌های مذاکره کننده در ژنو وجود دارد اما همه طرف‌ها برسر این موضوع به توافق دست یافته‌اند که انتقال سیاسی، محور مذاکرات در ژنو است. طرح تشکیل هیات دولت انتقالی از بین نرفته است و ما همچنان به نظرات دو طرف برای مشخص کردن راهکار درباره حکومت انتقالی ادامه خواهیم داد.»


روز گذشته (دوشنبه) دی‌میستورا با هیئت اعزامی دولت سوریه در مذاکرات ژنو دیدار کرد و قرار است فردا (چهارشنبه) نیز دیدار دیگری میان آن‌ها برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته