ارائه خدمات جدید به اعضا با چاشنی ایفای مسوولیت اجتماعی
در حالی که بنگاهها و نهادهای بخش خصوصی در سراسر دنیا چند سالی است به طور جدی مقوله مسوولیت اجتماعی را دنبال میکنند و به طرق مختلف سعی در پررنگ کردن این مساله به عنوان یکی از وظایف ذاتی خود دارند، اتاق تهران نیز برای راهاندازی مرکز تماس خود با موسسه نیکوکاری رعد الغدیر وارد همکاری شد که در آن جوانان مستعد و تحصیلکرده با معلولیتهای جسمی و حرکتی حضور دارند. افرادی که در عین توانایی به دلیل نامناسب بودن مبلمان شهری و اغلب ساختمانها و مراکز رفتوآمدی، امکان کمتری برای دستیابی به اشتغال پایدار دارند. فاز نخست مرکز تماس اتاق تهران ظرفیت ایجاد اشتغال برای 12 نفر را دارد که با توسعه سامانه مدیریت ارتباط با مشتری احتمال افزایش شغلهای ایجاد شده نیز وجود دارد.
راهاندازی یک سیستم پاسخگوی مناسب و منسجم
در مراسم افتتاح مرکز تماس اتاق تهران رییس اتاق بازرگانی تهران ضمن قدردانی از دستاندرکاران راهاندازی این مرکز گفت: یکی از نقایص در ارائه خدمات به اعضای اتاق و فعالان اقتصادی نداشتن سیستم پاسخگویی مناسب و منسجم بود که به نظر میرسد، با راهاندازی مرکز تماس 1866، این نقیصه برطرف شود.
مسعود خوانساری افزود: البته با راهاندازی این مرکز تماس، اتاق تهران علاوه بر پاسخگویی به پرسشها و ارائه مشاوره مورد نیاز اعضا، از طریق همکاری با موسسه خیریه نیکوکاری رعد الغدیر که با بهرهگیری از جوانان مستعد دارای معلولیت جسمی و حرکتی مراکز تماس متعددی را اداره میکند، به ایفای بخشی از مسئولیت اجتماعی خود نیز همت گماشته است.
وی ادامه داد: اپراتورهای این مرکز اگرچه دارای برخی کمتوانیها و ناتوانیهای جسمی و حرکتی هستند اما مدارج دانشگاهی را طی کرده و اغلب با تحصیلاتی بالاتر از لیسانس در این محل به کار مشغولاند. آنها در مکانی که با نیازهای آنان مطابق است به خوبی و به طور حرفهای این مرکز را اداره میکنند و پاسخگوی تماسهای فعالان اقتصادی هستند.
رییس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: با وجود اینکه مرکز تماس اتاق تهران تا امروز به طور رسمی افتتاح نشده بود اما در طی دوران آزمایشی در 4 تا 5 ماه گذشته، روزانه حدود 200 نفر از اعضای اتاق با این مرکز تماس داشتهاند و انتظار میرود با افتتاح رسمی این مرکز تعداد تماسها روندی افزایشی را طی کند.
خوانساری گفت: راهاندازی مرکز تماس و ارائه مشاورههای مالیاتی، بیمهای و حقوقی از طریق این مرکز، تنها بخشی از سیستم سامانه ارتباط با مشتری (CRM) اتاق تهران است و در فازهای بعدی خدمات بیشتری تحت این سامانه به اعضای اتاق ارائه خواهد شد.
به گفته وی راهاندازی این مرکز تماس از مهر ماه 1394 کلید خورده و همزمان با تجهیز مرکز، گزینش اپراتورها نیز صورت گرفته است. فاز آزمایشی این سیستم نیز چند ماهی اجرا شده است و برابر برنامه 30 فروردین ماه به طور رسمی به بهرهبرداری رسیده است.
بار مسوولیت اجتماعی بر دوش همگان است
همچنین سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات رییسه اتاق تهران با بیان اینکه تفکر جداسازی کمتوانان جسمی، دیگر در جامعه مطرح نیست افزود: بار مسوولیتهای اجتماعی بر دوش تمامی آحاد جامعه است و اتاق تهران به عنوان خانه فعالان اقتصادی همواره سعی داشته که در این مسیر پیشرو و مشوق دیگر نهادها و بنگاهها باشد.
در ادامه این مراسم بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران نیز در سخنانی کوتاه با تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که در این مرکز تماس همکاری دارند تاکید کرد که استعداد و توانمندی اپراتورها و کارکنان این مرکز است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که توانمندیهای مرکز پیام رعد و موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از طریق همکاری با اتاق تهران بیشتر در جامعه معرفی شود.
پس از مراسم افتتاحیه مرکز تماس، اعضای هیات رییسه اتاق تهران همراه با مسوولان موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از سایر قسمتهای این موسسه بازدید کردند و با توانمندیهای اعضای این موسسه در حوزههای مختلف مانند صنایع دستی و تولیدی پوشاک آشنا شدند. موسسه نیکوکاری رعد الغدیر که مرکز تماس اتاق تهران نیز درآن قرار دارد در منطقه یافتآباد تهران و در ضلع شمالی بوستان شهدای یافتآباد واقع شده است.
انتهای پیام/