دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«دپوتات» به جابر عناصری تقدیم شد

اجرای یکشنبه شب نمایش «دپوتات» کاری از اتابک نادری به جابر عناصری هنرمند تازه درگذشته تئاتر تقدیم شد.
کد خبر : 78472

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی این اثر، نمایش «دپوتات» به کارگردانی اتابک نادری اجرای یکشنبه شب را به زنده یاد جابر عناصری، پدر تعزیه ایران که شنبه 28 فروردین ماه دار فانی را وداع گفت، تقدیم شد.


در پایان اجرای یکشنبه اتابک نادری کارگردان «دپوتات» از حاضران خواست به احترام زنده یاد جابر عناصری یک دقیقه سکوت کنند و اجرای آن شب را از طرف گروه به این هنرمند تقدیم کرد.


این اجرا در حالی به جابر عناصری تقدیم شد که تالار ایوان شمس مملو از تماشاگرانی بود که پس از یک دقیقه سکوت برای آن مرحوم آمرزش الهی طلب کردند.


جابر عناصری اردبیلی، پدر تعزیه ایران و پژوهشگر نامی فرهنگ عامه و تعزیه پس از تحمل بیماری درگذشت و جامعه هنر را سوگوار کرد.


در نمایش«دپوتات» که بر اساس نمایشنامه‌ای از دیمیتری پساتهاس ساخته شده است بازیگرانی همچون ماه چهره خلیلی، اتابک نادری، پندار اکبری، سوسن پرور، سامان دارابی، بهنام شرفی، یاشار نادری و قاسم روشنایی به ایفای نقش می‌پردازند.


سایر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از : کریم عظیمی مترجم، محمد نادری دراماتورژ، داریوش پیرو طراح و مشاور هنری، آرمین جباری مجری و مدیر تولید.


نمایش «دپوتات» پنجشنبه و جمعه این هفته روی صحنه نخواهد رفت و تا ۷ اردیبهشت در ایوان شمس روی صحنه خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته