دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1395 - 12:00
سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با آنا خبر داد

اسکان اضطراری 7400 هموطن در سیلاب/ قربانیان سیل به 7 نفر رسید

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اسکان اضطراری 7400 هموطن در سیل 6 روزه اخیر در کشور گفت: هفت هموطن در اثر سیل و آبگرفتگی جان خود را از دست دادند.
کد خبر : 78413

سید مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد سیل و آب‌گرفتگی 6 روز اخیر در کشور اظهار کرد: سیل و آبگرفتگی اخیر در 21 استان خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، همدان، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، کردستان، یزد، سمنان، گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی، مازندران و زنجان را دچار مشکل کرده است به طوری که 351 شهر، روستا و منطقه عشایرنشین در این مدت امدادرسانی و بیش از 26 هزار و 800 نفر حادثه‌دیده نیز از خدمات امدادی بهره‌مند شدند.


وی از اسکان اضطراری 7400 هموطن در این مدت خبر داد و گفت: 10 نفر از هموطنان به علت مصدومیت ناشی از سیل و آب گرفتگی توسط نیروهای امدادی هلال‌ احمر به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین در این حادثه هفت نفر از هوطنان جان خود را از دست دادند که سه نفر در دهلران، یک نفر در مهران، یک نفر در ایلام و دو نفر در اندیکا و نورآباد کشته شدند.


مرتضوی با اشاره به رهاسازی بیش از 300 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب گفت: حدود 700 واحد مسکونی در این مدت از آب تخلیه شد و اکنون امدادرسانی در خوزستان، لرستان و ایلام ادامه دارد. در این روزهای گذشته سه فروند بالگرد، 350 دستگاه خودروی عملیاتی و 1747 نیروی عملیاتی در این زمینه مورد استفاده قرار گرفت و بیش از 9 هزار تخته پتو، 2800 تخته موکت و 400 شعله والور و تعداد زیادی کنسرو، نان، خرما و ‌آب‌معدنی میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته