دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران:

بعد از سخنان رهبری دیگر هیچ مسئولی در تخریب محیط زیست مصون نیست

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه این شورا اظهار نظر کرد که پس از سخنان مقام رهبری درباره حفاظت از محیط زیست دیگر کسی نمی‌تواند با هر بهانه‌ای درختان بی‌زبان را قطع کند.
کد خبر : 7841

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حقانی در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تشکر از بیانات و رهنمودهای زیست محیطی رهبر معظم انقلاب اذعان کرد: این اولین مرتبه نبود که مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از باغات و محیط زیست رهنمود دادند. درخواست من از مسئولان کشوری این است که رهنمود را تنها رهبری بدهند و سایر افراد پای کار برویم و به صیانت از باغات و محیط زیست بپردازیم.


وی با تاکید بر اینکه بدون رعایت مسائل سیاسی و با جدیت همه فرمایشات رهبر انقلاب را در عمل اجرا کنند، گفت: از دید ما دیگر ایشان حجت را تمام کردند. دیگر هیچ کسی نمی‌تواند با هر بهانه‌ای درختان بی‌زبان را قطع کند. ایشان حکم دادند و در مکاتبات قبلی دستور دادند قانون را هم عوض کنید. دیگر هیچ مسئولی مصون از تخریب محیط زیست نیست زیرا در صورت تخریب قوه قضائیه آن را جرم اعلام و او را مجازات می‌کند.


حقانی با اشاره به اصرارهای خود در خصوص انجام ندادن ساخت و ساز در بوستان مادر خاطرنشان کرد: قانونا حق نبود بوستان مادر را تغییر کاربری دهیم و در آن ساخت و ساز کنیم. همچنان مردم اطراف این بوستان چشم امید دارند که قانون، این کار را متوقف کند.


رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تقاضا از رئیس شورای شهر در خصوص ارجحیت دادن به لوایح زیست محیطی گفت: از دستگاه قضا به خصوص دیوان عدالت اداری تقاضا می‌کنم برای حفظ حقوق مالکانه به گونه‌ای تدبیر اندیشیده شود که طبق فرمایشات رهبری صیانت از محیط زیست و باغات نیز بیش از پیش صورت گیرد.


حقانی با تاکید براین که صدا و سیما حفظ محیط زیست و پرداختن به آن را حداقل به اندازه یک کالای تجاری ارزشمند بداند و به آن بپردازد، اذعان کرد: زمانی در شورا بنده از محیط زیست دفاع می‌کردم و همه آن را سیاسی تلقی می‌کردند. در پناه بیانات رهبری همراهان زیادی در شورا در این خصوص یافتیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته