دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1395 - 11:51

انتقاد قاضی‌پور از بررسی لایحه‌ای در زمان تصویب بودجه سال 95 کل کشور/ ابوترابی‌فرد: آیین‌نامه موارد فوری را پیش‌بینی کرده است

نماینده مردم ارومیه از بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری در جلسه علنی روز گذشته مجلس انتقاد کرد.
کد خبر : 78407

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نادر قاضی‌پور در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به ماده 187 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: وقتی که بودجه در مجلس مطرح می‌شود نباید هیچ طرح و لایحه‌ای بررسی شود، اما شما دیروز لایحه دولت را تحمیل کردید.


وی افزود: قوانین آزمایشی اساساً باید رد شوند در صورتی که شما تأیید آن را گرفتید، همچنین دیروز جلسه کمیسیون تلفیق با وجود تعطیلی بعد از ظهر مجلس تشکیل نشد؛ این‌گونه شما سه تخلف در روز روشن انجام دادید.


نماینده مردم ارومیه گفت: با وجود این تخلفات صورت گرفته اما هیچ‌کس توجهی به سه هزارو 200 کارمند تحصیل کرده دولت یعنی بازرسان صنعت و معدن ندارد، قرار است اینها اخراج شوند،‌ من خواهش می‌کنم که با این بازرسان همچون سال 94 برخورد شود و آنها را اخراج نکنند.


در ادامه حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس که در غیاب علی‌لاریجانی ریاست بخشی از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر قاضی‌پور گفت: در همین ماده 187 آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است که اگر موردی فوری اعم از طرح‌ها و لوایح پیش‌ بیاید که به تشخیص مجلس برسد و در عدم بررسی آن، زیان جبران‌ناپذیری باشد، باید آن را در دستور کار قرار دهیم و بررسی کنیم. پس در آیین‌نامه مجال برای چنین مواردی در نظر گرفته شده است.


وی افزود: در مورد بازرسان صنعت و معدن نیز قرار شده است حقوق‌شان مانند سال 94 پرداخت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته