دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1395 - 10:51

ابراز همدردی سید حسن خمینی با خانواده «ستایش قریشی»: ظلم، ملیّت و دین ندارد هرچند شرمندگی آن برای صاحب‌خانه می‌ماند

یادگار امام(ره) با خانواده مرحومه ستایش قریشی، دختر افغان ساکن ایران که چند روز پیش، پس از آزار و اذیت به نحوی فجیع به قتل رسید، ابراز همدردی کرد.
کد خبر : 78379

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:


خبر بسیار تلخ بود. و عجیب اینکه در عصر انفجار اطلاعات دیر مطلع مى‌شویم. "ستایش" دختربچه افغانى آزار مى‌بیند و کشته مى‌شود. از این جهت هیچ فرقى بین افغانى و ایرانى نیست ولى شاید این اتفاق اندکى تلخ‌تر و شکننده‌تر است. کسانی که در غربت زیسته باشند و یا از "غربت‌کشیدگان" مصایب آن را شنیده باشند، درمى‌یابند که اندوه و مصیبت در غربت سخت‌تر و دردناک‌تر است. هر چند مى‌توان گفت برادران و خواهران افغانى ما در این کشور کمتر احساس غربت مى‌کنند ولى باز نباید غربت را دست‌کم گرفت. سربسته بگویم که ظلم، حق‌کشى، اجحاف و تعدى، ملیت و دین ندارند هر چند شرمندگى آن براى ما صاحب‌خانه‌ها مى‌ماند؛ صاحب‌خانه‌هاى مسلمان و شیعیان على و فاطمه، همان که فرمود "الجار ثم الدار".
با خانواده‌ى "دخترکم" که مظلومانه روى در نقاب خاک کشید، همدردى مى‌کنم و براى برادران و خواهران افغانى خویش که عمرى را با طعم تلخ آوارگى زیسته‌اند، یک زندگى باثبات و آکنده از سربلندى و افتخار آرزومندم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته