دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1395 - 10:34

یک مقام مسئول: نرخ‌های تکلیفی صنعت برق را بدهکار کرد

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران با تاکید بر اینکه دریافت نرخ‌های تکلیفی از سال‌های گذشته میزان بدهی‌های صنعت برق را روز به روز بیش‌تر کرد، گفت: باید تکلیف مابه‌التفاوت نرخ‌های تکلیفی و نرخ واقعی برق مشخص شود.
کد خبر : 78370

مسعود معماران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا به بیان اینکه قانون حمایت از صنعت برق سال گذشته به تصویب رسید، افزود: با این حال مابه‌التفاوتی بابت نرخ‌های تکلیفی به این صنعت اختصاص نیافت.


وی تصریح کرد:‌ به همین علت صنعت برق مبالغ زیادی بدهی به بخش خصوصی دارد.


معماران ادامه داد: اگر قرار بر این است که این مابه‌التفاوت میان نرخ‌های تکلیفی و نرخ واقعی به عنوان یارانه برای مردم محاسبه شود، باید این میزان را دولت بر عهده گیرد بنابراین ضرورتی هم به افزایش نرخ برق وجود ندارد.


معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران اظهار کرد: اما اگر قرار باشد این نرخ از مردم گرفته شود باید تکلیف آن مشخص شود.


به گفته معماران، اکنون نرخ تمام‌شده هر کیلووات ساعت برق بدون احتساب هزینه سوخت 50 تومان است که نرخ واقعی آن 80 تومان و گاهی به بیش از 100 تومان می‌رسد.


وی درباره تعداد مشترکان برق استان نیز بیان کرد: به طور میانگین سالانه 100 هزار مشترک جدید به مجموع مشترکان برق استان تهران افزوده می‌شود و اکنون تعداد مشترکان این استان به 2 میلیون و 100 هزار رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته