دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1395 - 11:34

مصباحی‌مقدم: سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی باید ماهیانه به این صندوق واریز شود

غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 110 در جلسه علنی امروز ـ دوشنبه ـ مجلس اظهار کرد: در سیاست‌های ابلاغی برنامه پنجم سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی مشخص شده است و بر این اساس سالانه باید به طور منظم سهم صندوق واریز شود.
کد خبر : 78368

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس در بند «الف» تبصره 1 لایحه بودجه سال 95 کل کشور مبلغ واریزی صندوق توسعه ملی از ماه 11 سال واریز می‌شود. این تبصره با قانون مغایر است چرا که در قانون آمده ماهانه سهم صندوق واریز شود.


علی لاریجانی در پاسخ به اخطار مصباحی‌مقدم گفت: این موضوع نکته قابل توجهی است، اصل این است که ماهیانه سهم صندوق به آن واریز شود، ممکن است مصوبه مجلس این ایهام را داشته باشد که سهم صندوق واریز نشود و در ماه یازدهم سال سهم صندوق داده می‌شود.


لاریجانی از دولت خواست که در این زمینه توضیح بدهد.


علیرضا صالح معاون مجلس، حقوقی و استان‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری به عنوان نماینده دولت، در توضیح این ابهام گفت: سهم صندوق توسعه ملی ماه به ماه واریز می‌شود ولی تسویه در ماه یازدهم انجام می‌شود.


در ادامه رئیس مجلس گفت: پس شما قبول دارید که باید ماهیانه سهم صندوق توسعه ملی واریز شود و در ماه یازدهم تسویه حساب صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته