دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وانت پیکان بایگانی شد

خط تولید انبوه وانت آریسان در شرکت ایران خودروی تبریز راه‌اندازی و وانت پیکان عملا بایگانی شد.
کد خبر : 7836

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، غلامرضا صادقیان مدیر عامل ایران‌خودروی تبریز در مراسم گشایش خط تولید وانت آریسان که صبح امروز برگزار شد، گفت: از سال ۸۷ تا کنون شرکت ایران خودروی تبریز ۵۶۲ هزار دستگاه وانت پیکان تولید و روانه بازار کرده است.


وی افزود: میزان اشتغال‌زایی هر دستگاه وانت در حدود یک و نیم نفر است و در واقع با تولید بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه وانت از سال ۸۷ تا کنون برای نزدیک به ۸۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده‌است.


صادقیان با اشاره به رکودی که طی چند سال گذشته به واسطه تشدید تحریم‌ها در ایران خودرو حاکم شده بود، گفت: شرکت ایران خودروی تبریز سربلند از این تحریم‌ها بیرون آمده و موید این مطلب افزایش یک و نیم برابری تولید در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.


وی ادامه داد: افزایش تیراژ تولید از ۵ دستگاه در ساعت سال ۸۷ به ۲۵ دستگاه در ساعت رسیده‌ است.


صادقیان با بیان اینکه در سال‌های قبل تولید ۶۰۴ دستگاه وانت در روز موجب رکورد در ایران‌خودروی تبریز شده‌ بود، گفت: با آغاز خط تولید انبوه خودروی آریسان به جای وانت باردو، به زودی این اتومبیل کار در استان آذربایجان شرقی بومی‌سازی می‌شود.


به گفته صادقیان، قرار است علاوه بر مونتاژ قطعات این خودرو، قوای محرکه آن شامل گیربکس، موتور و اکسل موتور نیز توسط شرکت‌های ایران‌خودرو طراحی و ساخته شود.


گفتنی است با آغاز خط تولید وانت آریسان، عملا خط تولید وانت پیکان باردو در گروه صنعتی ایران خودروی تبریز متوقف شد و مسئولان ایران خودرو در یک حرکت نمادین یک دستگاه وانت پیکان باردو را به داخل اتاق دربسته‌ای منتقل کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب