دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1395 - 10:17

بنیاد حمایت از قربانیان 11 سپتامبر:‌ آیا سعودی‌ها تا این حد بر حکومت آمریکا نفوذ دارند؟

رئیس کمیته «اتحاد خانواده‌های قربانیان و نجات‌یافتگان حوادث 11 سپتامبر تا اجرای عدالت علیه تروریسم» ادامه یافتن سلطه و نفوذ عربستان بر دولت آمریکا را محکوم کرد.
کد خبر : 78321

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، تری استرادا در واکنش به گزارش‌های منتشره درباره هشدار عربستان به آمریکا، گفت: «اگر چنین تهدیداتی انجام شود و واکنشی (از سوی مقام‌های آمریکایی) نداشته باشد، منجر به پایمال شدن حق خانواده‌های قربانیان حوادث 11 سپتامبر و همچنین حملات تروریستی دیگر از سوی کشورهای بیگانه می‌شود.»


روزنامه نیویورک‌تایمز پیشتر گزارش کرده بود: «عربستان سعودی به دولت اوباما و اعضای کنگره آمریکا هشدار داده که اگر کنگره، لایحه‌ای را که بیانگر نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر است، منتشر کند، اقدام به فروش 750 میلیارد دلار از اوراق بهادار خود در خزانه‌داری آمریکا و دیگر دارایی‌هایش در آمریکا خواهد کرد.»


استرادا افزود: «من از آنچه رخ داد شوکه شده‌ام، منظورم این است که آیا واقعا سعودی‌ها تا این حد بر حکومت ما نفوذ دارند؟ آیا نفوذشان تا حدی است که می‌توانند در واشنگتن تصمیم‌گیرنده باشند؟ آیا باوجود سعودی‌ها نمی‌توان لایحه‌ای را که بیانگر نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر است در کنگره تصویب کرد؟»


وی تصریح کرد: «در زمان کوتاهی پس از آنکه باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا شد به مجروحان و خانواده‌های قربانیان حوادث 11 سپتامبر قول داد که به‌زودی اسناد 28 صفحه‌ای را که شامل گزارش‌هایی درباره حوادث 11 سپتامبر است، منتشر خواهد کرد؛ اسنادی که می‌گویند دلالت بر نقش برخی کشورهای خارجی در آن حوادث دارد. اوباما حتی پس از کشته شدن اسامه بن‌لادن چنین وعده‌ای داده بود.»


رئیس بنیاد حمایت از قربانیان 11 سپتامبر درباره تهدیدات عربستان گفت: «سعودی‌ها آمریکا را تهدید کردند که اگر مقام‌های آمریکایی اسناد را فاش کنند، میلیاردها دلار سرمایه خود را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند و اوراق بهادار خود در خزانه‌داری آمریکا و دیگر دارایی‌هایشان در آمریکا را خواهند فروخت.»


وی افزود: «آنها در حالی ما را تهدید کرده‌اند که ما کمک‌های زیادی به آن‌ها در جنگ علیه داعش انجام داده‌ایم. واقعا مضحک است؛ بیش از اینکه آن‌ها به ما نیاز داشته باشند ما به آن‌ها نیاز داریم.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته