دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1393 - 09:56

آیا مدیسون، فرگوسنی دیگر خواهد شد؟

کشته‌شدن نوجوان سیاهپوست نوزده ساله آمریکایی در شهر مدیسون اعتراضات گسترده‌ای در پی داشته‌است.
کد خبر : 7832

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از راشاتودی، یک افسر پلیس شهر مدیسون واقع در ویسکانسین، سه روز پیش با ورود به خانه‌ای با جوان سیاهپوست ۱۹ ساله‌ای که مظنون به ضرب و جرح بود درگیر شد و وی را به قتل رساند.


پس از این اتفاق، رئیس پلیس شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین آمریکا طی کنفرانسی خبری اعلام کرد: «تونی رابینسون نوزده ساله هنگامی که توسط نیروهای پلیس کشته شد، مسلح نبود».


وی افزود: «ما باید در این باره شفاف باشیم. این نوجوان سیاه‌پوست هنگامی که توسط پلیس کشته شد غیر مسلح بود و همین مساله روند بررسی‌های پرونده آن را پیچیده‌تر می‌کند. عموم مردم نیز باید این مساله را فهمیده و درک کنند که چرا باید از تسلیحات کشنده استفاده شود».


هنوز دادگاه رسیدگی به پرونده قتل این جوان سیاه‌پوست تشکیل نشده اما با توجه به پرونده‌های قبلی رخ داده در آمریکا، امکان تبرئه عامل قتل این جوان بسیار زیاد است. این وضعیت در حالی است که عامل قتل یک بی‌خانمان در لس آنجلس که هفته گذشته رخ داد نیز از تعقیب قضایی در امان مانده است.


اما اعتراضات مردم شهر مدیسون در این ایالت در واکنش به قتل جوان سیاه‌پوست آغاز شد و پنجمین شب را نیز پشت سر گذاشت.


این اعتراضات یادآور تظاهرات‌های اعتراض‌آمیزی است که مردم سراسر آمریکا را در واکنش به قتل «مایکل براون»، نوجوان سیاهپوستی که سال گذشته توسط یک پلیس سفید پوست در شهر فرگوسن کشته شد، به خیابان‌ها کشاند.


چند روز پیش نیز دادگستری آمریکا اعلام کرد که پلیس شهر فرگوسن در جریان قتل «مایکل براون» در تابستان سال جاری و حوادث پس از آن با خشونت و نژادپرستی برخورد کرده است.


در پی این اتفاقات، مدیر اجرایی اتحادیه پلیس شهر مدیسون اظهار داشت: «مدیسون، مانند فرگوسن نیست و پلیس این منطقه رابطه خوبی با مردم دارد».


وی ضمن اظهار تاسف از این واقعه تاکید کرد خشم و ناراحتی مردم را درک می‌کند و مقامات شهر نیز تلاش می‌کنند آرامش را به شهر بازگردانند.


اما اعتراضات گسترده‌ای که تا شب گذشته نیز در مدیسون ادامه داشت حاکی از آن است که مردم آمریکا دیگر در برابر نژادپرستی و بی‌عدالتی ساکت نمی‌مانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته