دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1393 - 12:43

آغاز رزمایش مشترک کویت و آمریکا در آب‌های خلیج‌فارس

از امروز سه‌شنبه رزمایش مشترک نیروهای نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با حضور حدود 3 هزار نیروی نظامی آمریکا در عرصه خاکی و آبی کویت اغاز شد.
کد خبر : 7829

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «سومریه‌نیوز»، از امروز سه‌شنبه در کویت مانور آموزش نظامی با عنوان «عزم عقاب 2015» با مشارکت نظامیان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و حدود 3 هزار نفر از نیروهای ارتش آمریکا و برخی نیروهای کشورهای دیگر برگزار می‌شود.


براساس این گزارش، هدف از برگزاری این مانور مشترک که تا پایان ماه جاری میلادی ادامه می‌یابد گسترش همکاری‌های دفاعی منطقه‌ای میان کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس عنوان شده است.


سرتیپ «محمد کندری» هماهنگ کننده آموزش‌های «عزم عقاب 2015» اعلام کرد: آموزش‌های نظامی با هدف تبادل و کسب تجربه در عرصه مدیریت عملیات مشترک و هماهنگی میان کشورهای عضو شورای همکاری در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود.


«کندری» این تمرین‌های نظامی را یکی از بزرگ‌ترین تمرین‌های نظامی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی خواند که در آن نهادهای مختلفی همچون ارتش کویت، وزارت کشور، گارد ملی، وزارت اطلاعات و نیروهای دولتی و نظامی دیگر مشارکت دارند.


از سوی دیگر فرماندهی ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد: قرار است حدود 3000 سرباز آمریکایی در مانور نظامی «عزم عقاب 2015» که در عرصه آبی و خاکی دولت کویت برگزار می‌شود شرکت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته