دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 16:55
شهردار تهران:

بیمارستان مغز و اعصاب ایران به زودی افتتاح می‌شود

شهردار تهران از افتتاح بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب ایران و مرکز تحقیقات وابسته به آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر : 78277

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب ایران، گفت: من به نمایندگی از تمام کسانی که تا امروز برای برگزاری و آغاز به کار بزرگترین مرکز تحقیقات علوم اعصاب ایران زحمت‌ کشیدند تشکر می‌کنم و نوید بهره‌برداری بزرگترین بیمارستان جراحی مغز و اعصاب و مرکز تحقیقات را در آینده‌ نزدیک می‌دهم.


شهردار تهران افزود: راه‌اندازی و آغاز به فعالیت چنین مرکز درمانی بزرگی در کشور زمینه مشارکت همکاری بین ایران و سایر کشورها را فراهم می‌کند که منفعت آن تنها متوجه ایران نخواهد بود. به همین دلیل بر خود لازم می‌دانم از موسسه خیریه متوسلین امام‌رضا(ع) و خصوصا پروفسور مجید سمیعی و تمام دست‌اندرکارانی که برای تاسیس و راه‌اندازی این بیمارستان و مرکز تحقیقاتی زحمت کشیدند تشکر کنم.


وی در ادامه تصریح کرد: از همین لحظه نزد تمام اطبا و افکار عمومی امیدواری‌های بسیاری وجود دارد که این بیمارستان و مرکز تحقیقاتی وابسته به آن علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات سلامت حوزه اعصاب و روان، بتواند نیروی انسانی موفقی را در زمینه جراحی مغز و اعصاب تربیت کند. این امیدواری‌ها خالی از تجربیات و چشم‌اندازهای واقعی نیستند، چرا که تجربه‌های موفق در این زمینه نشان می‌دهد مهارت نخبگان و پزشکان ایرانی توانسته در سطح بین‌الملل دستاورد خوبی داشته باشد. به تبع این انتظار وجود دارد که با رویکرد اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان از امکانات بهترین بهره‌مندی انجام شود و دستاوردهای مدیریت شهری در حمایت از توریسم سلامت قابل دفاع باشد.


قالیباف اظهار کرد: آنچه سبب می‌شود طرح‌های به‌ظاهر سخت به برنامه عملیاتی ممکن تبدیل شود میل و اراده قوی افرادی است که پیشرفت‌ها را برای جامعه خود مطالبه می‌کنند. تمام این موفقیت‌ها در حوزه‌های مختلف سلامت و پزشکی جز با تعهد اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی امکان‌پذیر نبوده و نخواهد بود.


شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه شکاف کیفیت زندگی فقط در کمیت برخورداری شهروندان از امکانات و جغرافیای زندگی آنان نیست، گفت: امروز شاهد شکاف و قشربندی در کیفیت سلامت هستیم. قشر برخوردار کمتر در برابر محرک‌های بیماری‌زا قرار می‌گیرد، اما در مقابل قشر آسیب‌پذیرتر جامعه در معرض بیشترین عوامل بیماری‌زا هستند، این در حالی است که این افراد کمترین توانایی‌را برای انجام اقدامات درمانی خود دارد که ما امیدواریم بیمارستان مغز و اعصاب ایران و مرکز تحقیقات وابسته به آن با آموزه‌های اخلاقی و کرامت انسانی در جهت کاهش این شکاف‌ها گام بردارد.


قالیباف عنوان کرد: برقراری عدالت در سلامت نیازمند بسیج اجتماعی است که سه قشر مهم از قبیل نخبگان، پزشکان و متخصصان، خیرین و سیاست‌های پایدار سلامت این محور را سامان می‌دهد. در تمام ادیان الهی از جمله دین اسلام حفاظت از جان انسان ارزش بنیادین دارد و نجات یک انسان نجات یک جامعه تلقی می‌شود به همین دلیل ما در مناطق آسیب‌پذیر شهر طرح احیای زندگی و بازآفرینی شهری را در دستور کار خود قرار دادیم و امروز بیش از پیش در مسیر سلامت و پیشگیری از عوامل بیماری‌زا گام برداشته‌ایم.


به گزارش آنا، مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیم جهانی انجمن‌‌ جراحان مغز و اعصاب با حضور پروفسور مجید سمیعی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس‌جمهور صربستان و جمعی از پزشکان و محققان ایرانی و خارجی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته