دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1395 - 08:25
در گفت‌و‌گو با آنا

کیانوش رستمی: با رئیس فدراسیون ارتباط دارم نه کادر فنی/ در بعضی مواقع از رفتن یک مربی خوشحالم می‌شویم

نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان گفت: من تنها با علی مرادی رئیس فدراسیون در ارتباط هستم و آنها این اجازه را به من داده‌اند که تمریناتم را به صورت شخصی پیگیری کنم.
کد خبر : 78273

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کیانوش رستمی اصلی‌ترین شانس مدال وزنه‌برداری در المپیک ریو این روزها با برنامه‌های خودش تمرین می‌کند و حتی با تغییر کادر فنی تیم ملی حاضر نشده است به جمع اردو نشینان وزنه‌برداری اضافه شود.


با کیانوش رستمی در مورد شرایط فعلی تمرینی‌اش گفت و کردیم که به شرح زیر است:


*بعد از تعطیلات تمرینات را به صورت جدی پیگیری می کنید؟


-بعد از نوروز تمریناتم را بلافاصله شروع کردم اما هنوز به صورت جدی استارت تمرینات سنگین را نزده‌ام طبق برنامه تا 20 روز دیگر تمرینات را با جدیت شروع خواهم کرد و تا المپیک با برنامه پیش خواهم رفت.


*تمرینات را هنوز به صورت شخصی انجام می دهید؟


-من 5 ساله است که به صورت شخصی تمرین می‌کنم و با روی کار آمدن کادر فنی جدید هم همین رویه را دنبال می‌کنم. هدف من این است که از تجربیات چندین ساله‌ام استفاده کنم. به همین دلیل با موافقت علی مرادی، رئیس فدراسیون تمرینات را به صورت انفرادی ادامه می دهیم.


*کارد فنی فعلی با این موضوع مشکلی ندارد؟


-من تنها با رئیس فدراسیون در ارتباط هستم و او این اجازه را به من داد که تمریناتم به این صورت باشد. فعالیت من زیر نظر فدراسیون است و در این باره هم با کسی صحبت نمی‌کنم.


*پیگیری تمرینات به صورت شخصی از طرف شما این شائبه را ایجاد نمی کند که شما با کادر فنی مشکل دارید؟


-وضع تمرین من 5 ساله است به همین صورت است و موضوعی نبوده که مربوط به این دوره باشد. اما با توجه به حساسیت که سال المپیک دارد هم‌اکنون این موضوع رسانه‌ای شده‌ است. در حالی که در زمان گذشته هم من به همین روند تمرین می‌کردم. اکنون من در ادوی تیم ملی حضور دارم و تمریناتم را با تیم ملی جلو می‌برم اما از تجربیات شخصی‌ام استفاده می‌کنم.


*تمرین نکردن شما با تیم ممکن است عواقب بدی داشته باشد و آن‌طور که انتظار می‌رود در المپیک ظاهر نشوید؟


- چند سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم و در هر مسابقه‌ای مدال‌آور بودم بنابراین تجربه لازم را دارم. از طرف دیگر برنامه‌های من با اطلاع فدراسیون پیش می‌رود و آنها حواسشان به من هست که در این مدت باقی مانده اتفاق خاصی نیفتد.


*با این وضع از سایر ملی‌پوشان خبر نداری و نمی‌دانی شرایط تمرینی تیم ملی چطور پیش می‌رود؟


-دقیقا. من اطلاعی از تمرینات دیگر وزنه‌برداران ندارم و تنها تمرینات خودم را پیگیری می‌کنم. در مورد وضع وزنه‌برداران باید از کادر فنی و خودشان کسب اطلاع کنید. من برای سجاد انوشیروانی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدو دارم بتواند به تیم ملی کمک کند تا برای مسابقات پیش رو شرایط خوبی داشته باشند.


*قبل از تعطیلات عید نوروز تمایل داشتنید به اردوی خارج از کشور بروید این برنامه را هنوز دارید؟


- فکر می‌کنم در شرایط فعلی اردو در شهر دیگر یا خارج از کشور برای ما فایده‌ای نداشته باشد. تیم ملی هم‌اکنون در تهران اردو دارد و بهترین امکانات هم در اختیار ما قرار گرفته است. به طور حتم برگزاری این اردوی در شهری غیر از تهران دردسر دارد چرا که شاید امکانات خوبی در اختیار ما قرار نگیرد و از این بابت از تمرینات عقب بیفتیم.


*زمانی که حسین توکلی به عنوان سرمربی در خدمت تیم‌ملی بود برخی کارشناسان معتقد بودند او تجربه لازم را ندارد، انوشیروانی هم شرایط مشابهی مانند او دارد.


-در این باره صحبتی ندارم و این مسائل به من ارتباطی ندارد.


گویا از رفتن حسین توکلی ناراحت هستید.


-وقتی یک مربی خوب کار می‌کند و نظم و احترام در تیمش برقرار است به طور حتم از رفتنش ناراحت می‌شویم. در این سال‌ها مربیان بسیار زیادی روی کار آمدند که حتی در بعضی مواقع از رفتن یک مربی هم خوشحال شدیم. به نظر من ما نباید پل های پشت سرمان را خراب کنیم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته