دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 14:31
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران خبر داد

انجام 11 میلیون مورد آزمایش در سال 94

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه آزمایشگاه رکن اصلی و قلب نظام سلامت جامعه محسوب می‌شود، گفت: در سال گذشته 11 میلیون مورد آزمایش در مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان استان تهران انجام شده است.
کد خبر : 78216

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ محمد تقی خسروانی مقدم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز گرامیداشت «آزمایشگاهیان» اظهار کرد: امروزه حدود 70 درصد تشخیص‌های بالینی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی است و بر همین اساس می‌توان آزمایشگاه را رکن اصلی و قلب نظام سلامت جامعه تلقی کرد.


مدیرکل درمان استان تهران با بیان اینکه هم اکنون از آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی به عنوان یکی از سه رکن اصلی سامانه بهداشت و درمان ملی یاد می‌شود، افزود: در مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان استان تهران، 35 واحد آزمایشگاهی و 7 واحد پاتولوژی فعالیت می‌کند.


این مقام مسئول همچنین یادآور شد: در سال گذشته شاهد مراجعه تعداد یک میلیون و 780 هزار نفر به واحدهای آزمایشگاهی مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان استان تهران بودیم و بالغ بر 11 میلیون مورد آزمایش در همین سال انجام شد.


وی ادامه داد: در راستای بروز رسانی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی و استفاده از تجهیزات با تکنیک مدرن تر در سال گذشته 4 مرکز آزمایشگاهی اعم از آزمایشگاه‌های بیمارستان‌های شهید دکتر لواسانی و آیت اله کاشانی و نیز دی کلینیک‌های شهید سلیمانی و ابوریحان، جهت اندازه گیری آزمایشات هورمونی به روش اتومات و با سرعت و دقت بالا، مجهز به دستگاه الایزا پروسسور شدند.


خسروانی مقدم یادآور شد: در این میان و بر اساس اصل تکریم ارباب رجوع اقدامات دیگری در حوزه آزمایشگاهی مراکز درمانی اداره کل درمان استان تهران انجام شد که از جمله می‌توان به نصب و تجهیز برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دستگاه اتوآنالیزر بیوشیمی با سرعت بالا (800 آزمایش در ساعت) و همچنین دستگاه سل کانتر فول دیف اشاره کرد.


مدیرکل درمان استان تهران به برگزاری 7 دوره آموزش متمرکز در حوزه‌های مختلف آزمایشگاه در راستای افزایش مهارت و دانش تخصصی کارکنان آزمایشگاه اشاره و بیان کرد: انجام اقدامات و پیش بینی برنامه‌های مختلف در حوزه آزمایشگاهی به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات در این حوزه در سال 95 نیز ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته