حجم تبلیغات و آگهیهای بازرگانی در شهر آفتاب کنترل میشود
محمدحسین متولی - مدیر کمیته اطلاعرسانی بیستونهمین نمایشگاه کتاب تهران- در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی آنا، اظهار داشت: «طبق توافقاتی که با مسئولان شهرداری و شهر آفتاب صورت گرفته، امسال وجه بازرگانی تبلیغات و آگهیها را نسبت به دورههای قبل کاهش میدهیم و فضای تبلیغاتی نمایشگاه را به سمت ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهیم برد.»
وی ضمن بیان این مطلب که یکی از شروط اصلی ما، نقش داشتن در کنترل فضای اطلاعرسانی و تبلیغی شهرآفتاب بوده، ادامه داد: «مطابق با این رویکرد، رادیو مستقر در نمایشگاه روی فعالیتهای ترویجی متمرکز خواهد شد و حتی بنرهای تبلیغاتی در محیط شهر آفتاب، باید با نظر کمیته اطلاعرسانی نصب شوند تا حجم تبلیغات بازرگانی در مقابل حجم تبلیغات ترویجی در حوزه کتاب، کنترل شود.»
متولی گفت: «در سالهای قبل که نمایشگاه در مصلای تهران برگزار میشد، مسئولیت آگهیها و تبلیغات به عهده مصلا بود و حجم گسترده آگهیهای بازرگانی، مخاطبان را آزرده میکرد. متاسفانه این تلقی برای بازدیدگنندگان وجود داشت که مسئول آن وضعیت، وزارت فرهنگ و ارشاد است، در صورتی که برگزارکنندگان هیچ نقشی در آگهیهای صوتی و بنرها نداشتند.»
مدیر کمیته اطلاعرسانی بیستونهمین نمایشگاه کتاب تهران همچنین درباره نصب تابلوهای راهنما توضیح داد: «با توجه به مساحت زیاد شهر آفتاب و احتمالِ گرمای هوا، برای ما مهم است که بازدیدکنندگان با راهنماییهای درست و سریع، به بخش مورد نظر خود برسند. به همین خاطر در طراحی و جاگذاری تابلوهای اطلاعرسانی، تسهیل در دسترسیها برای ما بسیار مهم است.»
وی درباره پوستر نمایشگاه نیز گفت: «متاسفانه در سالهای گذشته، پوستر نمایشگاه با شعار انتخابشده هماهنگی لازم را نداشت. به همین دلیل تصمیم ما در این دوره، ایجاد هماهنگی پوستر با شعار «فردا برای خواندن دیر است» بوده است.»
متولی ادامه داد: «شعار امسال، دو پیام دارد. اول اینکه باید از امروز مطالعه را شروع کنیم، و دوم اینکه زنگ خطرها در حوزه نشر و مطالعه به صدا در آمده اند؛ یعنی باید هر چه زودتر به داد صنعت نشر و فرهنگ مطالعه در کشور برسیم.»
مدیر کمیته اطلاعرسانی بیستونهمین نمایشگاه کتاب تهران خاطر نشان کرد: «بر این مبنا، اتودهایی از سوی چند طراح، تهیه شده که قرار است یکی از آنها به عنوان پوستر نمایشگاه تایید و در هفته جاری رونمایی شود.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا پوستر نمایشگاه، بر پایه طرحِ منتشر شده در برخی شبکههای اجتماعی بوده است؟، گفت: «آن پوستر برای ثبت نظرات در برخی شبکههای مجازی و گروهها منتشر شد که هنوز قطعی نشده است. نظرات به دست آمده در کار طراحی تاثیرگذار خواهند بود البته بخشی از این نظرات، مبتنی بر سلیقه افراد صورت گرفته است.»
انتهای پیام/