دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 14:03
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون:

ضریب ابتلا به ایدز از طریق خون و فرآورده‌های آن در حد صفر است

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت: ضریب ابتلا به ایدز از طریق خون و فرآورده های خونی در حد صفر است.
کد خبر : 78180

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عباس صداقت افزود: این سازمان مسئولیت آزمایش‌های تائیدی ایدز(HIV) و هپاتیت را برای برنامه‌های کشوری به خوبی عهده‌دار شده و این تلاش و موفقیت بارها توسط نهادهای متولی و سازمان جهانی بهداشت و برنامه جهانی ایدز مورد تقدیر قرار گرفته است.


وی افزود: تداوم اهدای خون مستمر، ترغیب اهدا کنندگان برای اهدای آگاهانه و دور از پاداش و تامین خون و فرآورده‌های درمانی صد درصد سالم و کافی در سرلوحه کار دفتر برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون قرار دارد.


صداقت خودکفایی در امر اهدای خون را در 9 قطب کشور از دیگر برنامه‌های این دفتر خواند و افزود: باید این خودکفایی ما را از فراخوان‌های اهدای خون در تمامی استان‌های کشور بی نیاز کند.


وی با اشاره به رویکرد سازمان انتقال خون در خصوص ارتقای کیفی خون و فرآورده‌های درمانی گفت: یکی از برنامه‌های سال 95 این سازمان ارتقای اهدای خون بانوان است.


وی افزود: بانوان، نیمی از جمعیت کشور به شمار می آیند که به تجربه ثابت شده است خود مراقبتی بیشتری دارند و در تربیت خانواده موثرترند؛ بدین ترتیب جلب مشارکت زنان در اهدای خون و ترویج این فرهنگ در میان آنان از اولویت‌های کاری این سال است.


سرپرست دفتر برنامه ریزی جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون با اشاره به ساماندهی اهدا کنندگان بار اول و فرهنگ سازی برای خود مراقبتی و استمرار یافتن این اهدا کنندگان گفت: افزایش مشارکت جوانان برای ترویج اهدای خون آگاهانه از اولویت‌های سال 95 این سازمان است.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایدز هپاتیت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته