دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 12:41
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد

تخریب 8 درصد از فضای طبقه هفتم پاساژ علا‌الدین/ ارائه حکم جدید از سوی دادستانی در صورت عدم تخریب

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه 8 درصد از فضای طبقه هفتم پاساژ علا‌الدین تا امروز تخریب شده است، گفت: اگر مالک حکم را اجرا نکند، دادستانی می‌تواند در اقدامی مناسب حکم توقف کل ساختمان را صادر و اعلام کند تا زمانی که تخریب انجام نشود کسی اجازه انجام هیچ‌گونه فعالیتی در ساختمان را ندارد.
کد خبر : 78165

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی با بیان اینکه شهرداری کارکرد قانونی خود در مورد پاساژ علاالدین را به خوبی انجام داده است، اظهار کرد: تا 10 اردیبهشت ماه به مالک این پاساژ فرصت داده شده تا مطابق حکم دادستان طبقه هفتم این پاساژ را تخریب کند.


وی با بیان اینکه مالک تا امروز با نظارت شهرداری پارتیشن‌ها را جمع‌آوری کرده است، افزود: تمام مغازه‌های طبقه هفتم پاساژ علا‌ءالدین تعطیل شده و تمام سیم‌کشی‌ها و تجهیزات این طبقه جمع‌آوری شده است.


شاکری با بیان اینکه مالک علا‌ءالدین حدود هشت درصد از کل تخریب طبقه هفتم پاساژ را انجام داده است، اضافه کرد: شهرداری به صورت روزانه در خصوص اقدامات انجام شده در پاساژ علا‌ءالدین به دادستانی گزارش ارائه می‌دهد.


رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران عنوان کرد: اگر تا 10 اردیبهشت تخریب صورت نگیرد، دادستانی حکم جدیدی را درباره طبقه هفتم این پاساژ صادر می‌کند. شهرداری بدون حکم دادستانی نمی‌تواند نسبت به تخریب این طبقه اقدام کند.


شاکری ادامه داد: به نظرم ورود شهرداری به این سبک کارهای اجرایی غیر قابل قبول است زیرا تخریب یک کار تخصصی و فنی محسوب می‌شود که مالک باید به هزینه و ریسک خودش، این کار را انجام دهد.


وی تصریح کرد: اگر مالک این حکم را اجرا نکرد، دادستانی می‌تواند در اقدامی مناسب حکم توقف کل ساختمان را صادر و اعلام کند تا زمانی که تخریب انجام نشود کسی اجازه انجام هیچ‌گونه فعالیتی را در ساختمان ندارد و تمام مسئولیت‌ها و هزینه‌ها باید بر عهده مالک باشد.


به گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران چون اسکلت این پاساژ یک‌پارچه است هرگونه فعالیت در طبقات بالا باید با ایمنی کافی انجام شود.


شاکری در خصوص آخرین وضعیت مقاوم‌سازی مجتمع تجارت جهانی فردوسی توضیح داد:، آخرین اطلاعاتی که از کمیسیون معماری و شهرسازی دریافت کردم حاکی از آن بود که این پاساژ زیر نظر نظام مهندسی مقاوم سازی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته